Wat mag ik als handbagage meenemen?

Transavia
Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen:

  • Max. 10 kg
  • Max. afmeting 45 x 40 x 25 cm incl. handgrepen en wielen (groene label)
  • Max. afmeting 55 x 40 x 25 cm incl. handgrepen en wielen (rode label)

Kleine tassen zoals een handtas, laptoptas of een cameratas gelden ook als 1 stuk handbagage.

Handbagage met een groen label mag altijd mee in de cabine. Handbagage met een rood label kan op drukke vluchten ingenomen worden bij de gate en wordt dan gratis vervoerd in het ruim. Je kunt je bagage na de vlucht ophalen bij de bagageband.
Als je bagage het ruim in moet, mag je je waardevolle spullen, documenten, elektronica of medicijnen eruit halen. We adviseren je om deze spullen thuis alvast in een apart tasje te doen, zodat je ze makkelijk bij je kunt houden tijdens de vlucht.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen voor mijn baby?
Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage als hij/zij op schoot reist. Wil je babyvoeding, een luier tas of andere spullen voor je baby meenemen in de cabine, stop dit dan in je eigen handbagage.

Het is toegestaan om een opvouwbare buggy tot 10 kg mee te nemen tot aan de gate. De opvouwbare buggy wordt bij de gate ingenomen en vervoerd in het ruim. De buggy valt onder de 10 kg ruimbagage die je mag meenemen voor je baby.

Brussels Airlines
Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen:

  • Max. 6 kg
  • Max. afmeting 55 x 40 x 23 cm incl. handgrepen en wielen

Op drukke vluchten kan het voorkomen dat handbagage wordt ingenomen bij de gate en gratis wordt vervoerd in het ruim. Je kunt je bagage na de vlucht ophalen bij de bagageband.
Als je bagage het ruim in moet, mag je je waardevolle spullen, documenten, elektronica of medicijnen eruit halen. We adviseren je om deze spullen thuis alvast in een apart tasje te doen, zodat je ze makkelijk bij je kunt houden tijdens de vlucht.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen voor mijn baby?
Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage als hij/zij op schoot reist. Wil je babyvoeding, een luier tas of andere spullen voor je baby meenemen in de cabine, stop dit dan in je eigen handbagage.

Mag ik ruimbagage meenemen?

Transavia
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Transavia vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

  • 15kg = 15 euro
  • 20kg = 20 euro
  • 25kg = 27 euro
  • 30kg = 35 euro
  • 40kg = 50 euro
  • 50kg = 85 euro

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt:

  • 15kg = 35 euro
  • 20kg = 50 euro
  • 25kg = 65 euro
  • 30kg = 80 euro
  • 40kg = 110 euro
  • 50kg = 140 euro
Het bijkopen van bagage kan ook bij Transavia op de luchthaven, maar dan zijn de tarieven gemiddeld 10 euro hoger dan ML Tours in rekening brengt.
 
Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor je baby (tot 2 jaar), mag je 1 stuk ruimbagage meenemen tot max. 10 kg. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen of opvouwbare buggy zijn. Je ruimbagage geeft je af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag je voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht je meer ruimbagage mee willen nemen voor je baby, dan dien je voor jezelf extra bagage bij te boeken.

Brussels Airlines
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Brussels Airlines vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

  • 23kg = 22 euro
  • Max. afmetingen 158 cm (l x b x h) incl. handgrepen en wielen
  • Indien uw koffer meer dan 23kg weegt, wordt er een overbagagetarief gehanteerd. Hout u er tevens rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van uw koffer 32kg is.

Wij raden u dringend aan om u aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht en/of de maximale afmeting van uw bagage wordt overschreden, wordt bij de incheckbalie een overbagagetarief gehanteerd. Als het bagagestuk groter is dan 158cm wordt ook een overbagagetarief gehanteerd. De kosten voor overbagage als een te groot bagagestuk zijn €45,00 per enkele reis. Mocht het bagagestuk zowel te groot als te zwaar zijn (24 kg - 32 kg) dan moet een bedrag van €90,00 worden betaald. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.  

Als u een tweede bagagestuk mee wilt nemen dan rekent Brussels airlines hiervoor €55,00. Voor extra gewicht €110,00 en voor een extra groot formaat ook €110,00 en als het bagagestuk zowel te zwaar als te groot is €145,00. Vooraf bijboeken via ML tours is niet mogelijk dit moet u op de luchthaven regelen. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Wat moet ik doen als mijn bagage vertraagd, beschadigd of vermist is?

U vindt alle praktische informatie over verloren, vertraagde of beschadigde bagage op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij:

Over het algemeen kunt u bij beschadigde bagage het beste bij de verzekeringmaatschappij een vergoeding aanvragen. De luchtvaartmaatschappij is beperkt aansprakelijk voor beschadigde bagage. Heeft u geen reisverzekering afgesloten, dan kunt u mogelijke vergoeding bij de betreffende luchtvaartmaatschappij aanvragen.

Hoe annuleer ik mijn vlucht?

U kunt uw vlucht(en) annuleren op werkdagen en tijdens de kantooruren van:

  • maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.00 uur
  • zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur

Een annulering buiten deze dagen/tijden wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.

Houdt u er rekening mee dat wij uw ticket niet vergoeden en geen restitutie geven. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u daar vaak een beroep op doen. Heeft u bij ML Tours een annuleringsdekking afgesloten, dan krijgt u afhankelijk van het moment van annulering een deel of het volledige bedrag van uw betaalde ticketprijs terug. Op onze website kunt u meer informatie terug vinden m.b.t. de annuleringsdekking.

 

Welke wijzigingen zijn er mogelijk en wat zijn de wijzigingskosten?

U kunt bij ons uw ticket alleen telefonisch wijzigen door contact op te nemen met ons Customer Care Team tijdens kantooruren via telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

Welke wijzigingen zijn mogelijk?
U kunt de volgende wijzigingen in uw boeking maken:

  • Vertrekluchthaven        
  • Aankomstluchthaven
  • Vertrekdatum
  • Geboortedatum
  • Geslacht

Mocht u een annuleringsdekking bij ML Tours hebben afgesloten, dan kunt u uw ticket, volgens de spelregels van de annuleringsdekking, op een andere naam laten zetten. In alle andere gevallen is een naamswijziging niet mogelijk.

Wat is de hoogte van de wijzigingskosten?

  • Tot 72 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) betaald u voor een wijziging € 50,- per persoon per traject. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief, dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
  • Binnen 72 tot 24 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) betaald u voor een wijziging € 120,- per persoon per traject. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
  • Binnen 24 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) en op de vlucht dag zelf, wordt de volledig nieuwe ticketprijs per persoon per traject in rekening gebracht indien u om wil boeken van of naar een andere bestemming en datum.

Wilt u het geslacht of de geboortedatum wijzigen, dan betaald u € 50,- per persoon per traject.

 

Wat moet ik doen als ik geen gebruik van mijn vlucht heb gemaakt?

Mocht u geen gebruik van uw heenvlucht dan wel uw heenvlucht hebben gemist, dan vervalt automatisch uw terugvlucht. Wilt u alsnog gebruik maken van uw terugvlucht, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons customer care team. In voorkomende gevallen bieden wij u  de mogelijkheid om tegen bijbetaling van € 100,-  gebruik te kunnen maken van de terugvlucht.

 

Hoe kan ik een groepsboeking maken?

Het is mogelijk een groepsboeking te maken, vanaf minimaal 13 personen. U kunt meer informatie vinden op onze website.

Is er een medewerker van ML Tours op de luchthaven aanwezig?

Bij het overgrote deel van onze chartervluchten is een medewerker van ML Tours bij de check in aanwezig en hij/zij kan u helpen met het beantwoorden van uw vragen.

 

Waar kan ik aanmelden dat ik mijn rolstoel mee neem of op krukken loop?

Ben je niet zo mobiel en heb je hulp nodig op de luchthaven, of bij het instappen van het vliegtuig? Dan kunt u een verzoek voor assistentie indienen:

 

Contactgegevens

Customer Care

  • 09.30 : 18.00 (maandag t/m vrijdag)
  • 11.00 : 17.00 (zaterdag)
  • +31 (0)20 722 0 722
  • +32 280 823 82
  • +49 69 9675 8424
  • +31 20 722 0 723 (Let op: NOODNUMMER, alleen voor vluchten binnen 24 uur)

Amsterdam, Nederland

  • Evert van de Beekstraat 1-54
  • 1118 CL Schiphol
  • KVK: 544.246.15
  • BTW: NL851299982B01
  • IBAN: NL07ABNA0487405161 (ABN AMRO)
  • BIC: ABNA NL 2A

Nador, Marokko

  • +212 (0) 536 60 0602
  • Quartier Laarassi
  • Enface Lycee El Jadid,
  • Rue 313, 3, Et. 1

Al Hoceima

  • +212 (6) 11 56 5184
  • Aeroport Al Hoceima
  • Boukhidan
  • Al Hoceima

Contactformulier

  • E-mailadressen
  • info@mltours.nl
  • agents@mltours.nl (ondersteuning agenten)
  • werkenbij@mltours.nl (solliciteren)
  • klachten@mltours.nl (juridische afdeling)
  • marketing@mltours.nl (marketing & communicatie & PR)

chat live met ons op facebook!

Contact