Mag ik ruimbagage meenemen?

Bent u vergeten om de ruimbagage te boeken bij het reserveren van uw vlucht(en)?

Voor elke passagier vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of u stuurt ons een e-mail. U kunt hiervoor een antwoord sturen op uw bevestigingsmail. Dan hebben we al uw gegevens meteen bij de hand.

 

Onderstaand vindt u de voorwaarden per luchtvaartmaatschappij.

 

Transavia
 

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

  • 15kg = 26 euro
  • 20kg = 32 euro
  • 25kg = 38 euro
  • 30kg = 50 euro
  • 40kg = 62 euro
  • 50kg = 92 euro

De prijzen voor vluchten vanaf 01/11/2023 kunnen afwijkend zijn. In het reserveringssysteem staat de juiste prijs.

 

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt:

  • 15kg = 45 euro
  • 20kg = 60 euro
  • 25kg = 75 euro
  • 30kg = 90 euro
  • 40kg = 120 euro
  • 50kg = 150 euro

Het bijkopen van bagage kan ook bij Transavia op de luchthaven, maar dan zijn de tarieven gemiddeld 10 euro hoger dan ML Tours in rekening brengt.

 

U mag de ruimbagage verdelen over meerdere bagagestukken per persoon tot max 5.

  • Maximale totale gewicht: 50 kg per persoon.
  • Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg.
  • Maximale formaten: 70x60x30 cm
 

Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor uw baby (tot 2 jaar), mag u 1 stuk ruimbagage meenemen tot max. 10 kg. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen of opvouwbare buggy zijn. Uw ruimbagage geeft u af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag u voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht u meer ruimbagage mee willen nemen voor de baby, dan dient u voor uzelf extra bagage bij te boeken.

 

Brussels Airlines

 

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

 

  • 23kg = 30 euro

 

  • Max. afmetingen 158 cm (l x b x h) incl. handgrepen en wielen
  • Maximale totale gewicht: 23 kg per persoon

 

Wij raden u dringend aan om u aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht en/of de maximale afmeting van uw bagage wordt overschreden, wordt bij de incheckbalie een overbagagetarief gehanteerd. 

 

Overbagage kosten zijn als volgt:

  • Bagage zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 50,- per enkele reis.
  • Bagagestuk groter dan 158 cm € 50,00 per enkele reis. 
  • Mocht het bagagestuk zowel te groot als te zwaar (24kg - 32kg) € 100,00 per enkele reis.

Als u een tweede bagagestuk mee wilt nemen dan rekent Brussels Airlines:

  • Maximale gewicht 23kg € 80,00. 
  • Indien zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 130,00 
  • Indien groter dan 158 cm € 130,00 
  • Indien het bagagestuk zowel te zwaar als te groot € 180,00. 

 

Vooraf bijboeken via ML Tours is niet mogelijk, dit moet u op de luchthaven regelen. 

Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd en dus niet mee kan met de vlucht!

 

Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor uw baby (tot 2 jaar), mag u 1 stuk ruimbagage meenemen. Dit is bijvoorbeeld een opvouwbare buggy of maxi-cosi zijn. Uw ruimbagage geeft u af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag u voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht u meer ruimbagage mee willen nemen voor de baby, dan dient u voor uzelf  bagage bij te boeken.

De prijzen voor vluchten vanaf 01/11/2023 kunnen afwijkend zijn. In het reserveringssysteem staat de juiste prijs.

Wat moet ik doen als mijn bagage vertraagd, beschadigd of vermist is?

U vindt alle praktische informatie over verloren, vertraagde of beschadigde bagage op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij:

Over het algemeen kunt u bij beschadigde bagage het beste bij de verzekeringmaatschappij een vergoeding aanvragen. De luchtvaartmaatschappij is beperkt aansprakelijk voor beschadigde bagage. Heeft u geen reisverzekering afgesloten, dan kunt u mogelijke vergoeding bij de betreffende luchtvaartmaatschappij aanvragen.

Hoe annuleer ik mijn vlucht?

U kunt uw vlucht(en) annuleren op werkdagen en tijdens de kantooruren van:

  • maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.00 uur
  • zaterdag van 09.30 tot 16.00 uur
  • zondag gesloten

Een annulering buiten deze dagen/tijden wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.

Houdt u er rekening mee dat wij uw ticket niet vergoeden en geen restitutie geven. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u daar vaak een beroep op doen. Heeft u bij ML Tours een annuleringsdekking afgesloten, dan krijgt u afhankelijk van het moment van annulering een deel of het volledige bedrag van uw betaalde ticketprijs terug. Op onze website kunt u meer informatie terug vinden m.b.t. de annuleringsdekking.

 

Wat moet ik doen als ik geen gebruik van mijn vlucht heb gemaakt?

Mocht u geen gebruik van uw heenvlucht dan wel uw heenvlucht hebben gemist, dan vervalt automatisch uw terugvlucht. Wilt u alsnog gebruik maken van uw terugvlucht, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons customer care team. In voorkomende gevallen bieden wij u  de mogelijkheid om tegen bijbetaling van € 100,-  gebruik te kunnen maken van de terugvlucht.

 

Hoe kan ik een groepsboeking maken?

Het is mogelijk een groepsboeking te maken, vanaf minimaal 13 personen. U kunt meer informatie vinden op onze website.

Is er een medewerker van ML tours op de luchthaven aanwezig?

Bij het overgrote deel van onze chartervluchten is een medewerker van ML Tours bij de check in aanwezig en hij/zij kan u helpen met het beantwoorden van uw vragen.

 

Waar kan ik aanmelden dat ik mijn rolstoel mee neem of op krukken loop?

Ben je niet zo mobiel en heb je hulp nodig op de luchthaven, of bij het instappen van het vliegtuig? Dan kunt u een verzoek voor assistentie indienen:

 

Corona update

Corona – belangrijke informatie

 

Update 03-10-2022

De Marokkaanse overheid heeft bepaald dat vanaf 30 september alle inreis regels zijn vervallen.
Iedere passagier dient nog wel een gezondheidsverklaring in te vullen.
Voor inwoners van Marokko die naar Nederland of België reizen, zijn de regels niet veranderd. Zij hebben nog steeds een geldige vaccinatiepas nodig om Marokko te verlaten.
Zie voor de up-to-date informatie: onda.ma
 

Update 19-05-2022

In aanvulling op de update 18-05; een geldige vaccinatie is een dubbele vaccinatie of enkele dosis Janssen niet ouder dan 4 maanden. Indien ouder dan geldt een booster als geldige vaccinatie. Indien u een een verlopen vaccinatie heeft, bent u niet gevaccineerd en dient u een negatieve PCR test te laten zien. De PCR test mag niet ouder zijn dan 72 uur.. 

Zie voor de up-to-date informatie: onda.ma

 

 

Algemeen (aangepast 03-10):

Marokko laat weer alle passagiers toe. Een PCR test of vaccinatiebewijs is niet meer nodig.
Wel dient nog een gezondheidsverklaring ingevuld te worden.
Voor inwoners van Marokko die reizen naar Nederland of België gelden nog steeds de uitreis voorwaarden gesteld door de Marokkaanse autoriteiten per 07/02/22 te lezen op de website van onda.
 
Aan deze, aan veranderingen onderhevige, informatie kunnen geen rechten worden ontleend en vindt u actueel terug op volgende links:
 
nederlandwereldwijd       voor passagiers van en naar Nederland
diplomatie.belgium         voor passagiers van en naar België
onda.ma                        voor passagiers van en naar Marokko
 
 
 
 
Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen over het onderwerp. Per e-mail zijn wij makkelijker te bereiken, mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn.
Laatste update 26 oktober 2021
 
 
1. Wat zijn de Corona maatregelen voor Marokko?
De maatregelen worden bepaald door de Marokkaanse overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor de kennis van deze maatregelen en het naleven ervan. De maatregelen zijn aan wijzigingen onderhevig. Hou u goed op de hoogte aan welke voorwaarden en toegangseisen u moet voldoen om naar Marokko te reizen. Deze informatie vind u o.a. op de volgende websites. Als u niet de juiste documenten bij u heeft of voldoet aan de maatregelen, wordt toegang tot de vlucht ontzegd.
diplomatie.belgium voor vertrekken vanaf Brussel en
 
 
2. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Indien er sprake is van annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een e-mail, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.
Voor alle, door ML Tours, geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van volgende opties: 
* Een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s);
* Omboeken naar een andere datum/bestemming zonder omboekingskosten. U betaalt enkel het eventuele prijsverschil;
* Terugbetaling van de geannuleerde ticket(s).
 
Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld. U kunt reageren op de annulerings e-mail die u ontvangen heeft.
 
 
3. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken. 
 
De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
- De voucher is onbeperkt geldig;
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd;
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is, dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking;
 
Omboeken:
Tickets kunt u op dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten omboeken naar een latere datum. Omboeken is mogelijk tot eind 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd.
Wel moet u het eventuele prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket bijbetalen.
 
Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, kunt u makkelijk via https://www.mltours.nl/nl/Account/AccountPage zelf uw oude vluchten wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum. Om in te loggen heeft u uw boekingsnummer en een achternaam van een passagier nodig
 
U dient telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team indien u een nieuwe boeking wilt maken met andere passagiers of u 2 vouchers wilt gebruiken voor de boeking.
Houd hiervoor uw oude boekingsnummer(s) bij de hand.
 
 
4. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking. (alleen geldig voor niet genoten/gebruikte vluchten).
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher voor de geannuleerde vlucht. U kunt per mail aan customercare@mltours.nl een verzoek indienen om uw terugvlucht te annuleren/omboeken. Ter beoordeling van ML tours zal dan worden gekeken wat wij voor u kunnen doen. Alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.
 
Dit kan verzoek kan niet aan de telefoon worden behandeld.
 
 
5. Wat gebeurd er als er een nieuwe Travelban komt?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines wat betreft beslissingen die genomen worden. Zij bepalen of er gevlogen kan/mag worden en wat de mogelijkheden voor eventuele repatriëringsvluchten zijn. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden. 
 
 
6. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina. 
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!
 
 
7. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.
Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.
 
 
Wilt u onze oude informatie teruglezen (gepubliceerd t/m 25 oktober 2021), dan kunt u deze per e-mail opvragen bij customercare@mltours.nl

Contactgegevens

Customer Care

  • 09:30 - 18:30 (maandag t/m vrijdag)
  • 10:30 - 17:00 (zaterdag)
  • +31 (0)20 722 0 722
  • +32 280 823 82
  • NOODNUMMER (LET OP; NIET VOOR WIJZIGEN/ANNULEREN EN ALLEEN VOOR VERTREK BINNEN 24 UUR): +31 20 722 0 723
  • Post adres:

Rotterdam, Nederland

  • Rotterdam Airportplein 60
  • 3045 AP Rotterdam
  • KVK: 544.246.15
  • BTW: NL851299982B01
  • IBAN: NL07ABNA0487405161 (ABN AMRO)
  • BIC: ABNA NL 2A
  • Post Adres:
  • mltours.nl
    Postbus 27555
    3003 MB Rotterdam

Nador, Marokko

  • +212 (0) 536 60 0602
  • ML Tours, Nador
  • 3 Rue 313
  • Maroc

Al Hoceima Airport

  • +212 (6) 11 56 5184
  • Aeroport Al Hoceima
  • Boukhidan
  • Al Hoceima

Contactformulier

  • E-MAILADRESSEN
  • info@mltours.nl
  • agents@mltours.nl (ondersteuning agenten)
  • werkenbij@mltours.nl (solliciteren)
  • klachten@mltours.nl (juridische afdeling)
  • marketing@mltours.nl (marketing & communicatie & PR)

chat met ons op facebook!

Contact

Copyright © 2023 MLtours.nl