MLTours -

Mag ik ruimbagage meenemen?

Bent u vergeten om de ruimbagage te boeken bij het reserveren van uw vlucht(en)?

Voor elke passagier vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of u stuurt ons een e-mail. U kunt hiervoor een antwoord sturen op uw bevestigingsmail. Dan hebben we al uw gegevens meteen bij de hand.

 

Onderstaand vindt u de voorwaarden per luchtvaartmaatschappij.

 

Transavia
 

De prijzen voor vluchten vanaf 01/11/2023 - 31/03/2024 zijn als volgt:

  • 15kg = 28 euro
  • 20kg = 34 euro
  • 25kg = 40 euro
  • 30kg = 55 euro
  • 40kg = 65 euro
  • 50kg = 100 euro

De prijzen voor vluchten vanaf 01/04/2024 kunnen afwijkend zijn. In het reserveringssysteem staat de juiste prijs.

 

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt:

  • 15kg = 45 euro
  • 20kg = 60 euro
  • 25kg = 75 euro
  • 30kg = 90 euro
  • 40kg = 120 euro
  • 50kg = 150 euro

Het bijkopen van bagage kan ook bij Transavia op de luchthaven, maar dan zijn de tarieven gemiddeld 10 euro hoger dan ML Tours in rekening brengt.

 

U mag de ruimbagage verdelen over meerdere bagagestukken per persoon tot max 5.

  • Maximale totale gewicht: 50 kg per persoon.
  • Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg.
  • Maximale formaten: 70x60x30 cm
 

Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor uw baby (tot 2 jaar), mag u 1 stuk ruimbagage meenemen tot max. 10 kg. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen of opvouwbare buggy zijn. Uw ruimbagage geeft u af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag u voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht u meer ruimbagage mee willen nemen voor de baby, dan dient u voor uzelf extra bagage bij te boeken.

 

Brussels Airlines

 

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

 

  • 23kg = 30 euro

 

  • Max. afmetingen 158 cm (l x b x h) incl. handgrepen en wielen
  • Maximale totale gewicht: 23 kg per persoon
  • Maximaal 1 koffer

 

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt: € 50,- voor 1 koffer van 23 kg.

 

Wij raden u dringend aan om u aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht en/of de maximale afmeting van uw bagage wordt overschreden, wordt bij de incheckbalie een overbagagetarief gehanteerd. 

 

Overbagage kosten zijn als volgt:

  • Bagage zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 50,- per enkele reis.
  • Bagagestuk groter dan 158 cm € 50,00 per enkele reis. 
  • Mocht het bagagestuk zowel te groot als te zwaar (24kg - 32kg) € 100,00 per enkele reis.

Als u een tweede bagagestuk mee wilt nemen dan rekent Brussels Airlines:

  • Maximale gewicht 23kg € 80,00. 
  • Indien zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 130,00 
  • Indien groter dan 158 cm € 130,00 
  • Indien het bagagestuk zowel te zwaar als te groot € 180,00. 

 

Vooraf bijboeken via ML Tours is niet mogelijk, dit moet u op de luchthaven regelen. 

Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd en dus niet mee kan met de vlucht!

 

Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor uw baby (tot 2 jaar), mag u 1 stuk ruimbagage meenemen. Dit is bijvoorbeeld een opvouwbare buggy of maxi-cosi zijn. Uw ruimbagage geeft u af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag u voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht u meer ruimbagage mee willen nemen voor de baby, dan dient u voor uzelf  bagage bij te boeken.

De prijzen voor vluchten vanaf 01/11/2023 kunnen afwijkend zijn. In het reserveringssysteem staat de juiste prijs.

Wat moet ik doen als mijn bagage vertraagd, beschadigd of vermist is?

U vindt alle praktische informatie over verloren, vertraagde of beschadigde bagage op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij:

Over het algemeen kunt u bij beschadigde bagage het beste bij de verzekeringmaatschappij een vergoeding aanvragen. De luchtvaartmaatschappij is beperkt aansprakelijk voor beschadigde bagage. Heeft u geen reisverzekering afgesloten, dan kunt u mogelijke vergoeding bij de betreffende luchtvaartmaatschappij aanvragen.

Hoe annuleer ik mijn vlucht?

U kunt uw vlucht(en) annuleren op werkdagen en tijdens de kantooruren van:

  • maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.00 uur
  • zaterdag van 09.30 tot 16.00 uur
  • zondag gesloten

Een annulering buiten deze dagen/tijden wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.

Houdt u er rekening mee dat wij uw ticket niet vergoeden en geen restitutie geven. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u daar vaak een beroep op doen. Heeft u bij ML Tours een annuleringsdekking afgesloten, dan krijgt u afhankelijk van het moment van annulering een deel of het volledige bedrag van uw betaalde ticketprijs terug. Op onze website kunt u meer informatie terug vinden m.b.t. de annuleringsdekking.

 

Wat moet ik doen als ik geen gebruik van mijn vlucht heb gemaakt?

Mocht u geen gebruik van uw heenvlucht dan wel uw heenvlucht hebben gemist, dan vervalt automatisch uw terugvlucht. Wilt u alsnog gebruik maken van uw terugvlucht, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons customer care team. In voorkomende gevallen bieden wij u  de mogelijkheid om tegen bijbetaling van € 100,-  gebruik te kunnen maken van de terugvlucht.

 

Hoe kan ik een groepsboeking maken?

Het is mogelijk een groepsboeking te maken, vanaf minimaal 13 personen. U kunt meer informatie vinden op onze website.

Is er een medewerker van ML tours op de luchthaven aanwezig?

Bij het overgrote deel van onze chartervluchten is een medewerker van ML Tours bij de check in aanwezig en hij/zij kan u helpen met het beantwoorden van uw vragen.

 

Waar kan ik aanmelden dat ik mijn rolstoel mee neem of op krukken loop?

Ben je niet zo mobiel en heb je hulp nodig op de luchthaven, of bij het instappen van het vliegtuig? Dan kunt u een verzoek voor assistentie indienen:

 

Contactgegevens

Customer Care

  • 09:00 - 17:30 (maandag t/m vrijdag)
  • 09:30 - 16:00 (zaterdag)
  • +31 (0)20 722 0 722
  • +32 280 823 82
  • NOODNUMMER (LET OP; NIET VOOR WIJZIGEN/ANNULEREN EN ALLEEN VOOR VERTREK BINNEN 24 UUR): +31 20 722 0 723
  • Post adres:

Rotterdam, Nederland

  • Rotterdam Airportplein 60
  • 3045 AP Rotterdam
  • KVK: 544.246.15
  • BTW: NL851299982B01
  • IBAN: NL07ABNA0487405161 (ABN AMRO)
  • BIC: ABNA NL 2A
  • Post Adres:
  • mltours.nl
    Postbus 27555
    3003 MB Rotterdam

Nador, Marokko

  • +212 (0) 536 60 0602
  • ML Tours, Nador
  • 3 Rue 313
  • Maroc

Al Hoceima Airport

  • +212 (6) 11 56 5184
  • Aeroport Al Hoceima
  • Boukhidan
  • Al Hoceima

Contactformulier

  • E-MAILADRESSEN
  • info@mltours.nl
  • agents@mltours.nl (ondersteuning agenten)
  • werkenbij@mltours.nl (solliciteren)
  • klachten@mltours.nl (juridische afdeling)
  • marketing@mltours.nl (marketing & communicatie & PR)

chat met ons op facebook!

Contact