VEEL GESTELDE VRAGEN

Wat mag ik als handbagage meenemen?

Transavia
Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 accessoire en 1 stuk handbagage meenemen:

  • Totaal max. 10 kg
  • Max. afmeting accessoire 40 x 30 x 20 cm 
  • Max. afmeting handbagage 55 x 35 x 25 cm incl. handgrepen en wielen
     

Kleine tassen zoals een handtas, laptoptas of een cameratas gelden ook als 1 stuk handbagage.
 

Passagiers mogen één stuk handbagage zoals een rolkoffer (55x35x25 centimeter) én een accessoire zoals een kleine handtas of laptoptas (van 40x30x20 centimeter) meenemen aan boord.
Samen mag de handbagage 10 kilo wegen.
Het accessoire kan altijd gegarandeerd mee aan boord.

In de bagagevakken boven de stoelen is plaats voor 70 stuks grote handbagage. Als het maximale aantal in de cabine is bereikt, wordt de rest van de grote stukken handbagage in het ruim geplaatst. U kunt uw bagage na de vlucht ophalen bij de bagageband.

 

Transavia introduceert een nieuwe service voor meer comfort aan boord; het reserveren van cabineruimte in de bagagevakken boven de stoelen voor grote stukken handbagage in combinatie met voorrang bij het instappen aan boord. De nieuwe service is bedoeld voor passagiers die er zeker van willen zijn dat de grote handbagage in de cabine meegenomen kan worden. De kosten beginnen bij € 5,- per stuk per enkele vlucht en is alleen door u zelf te boeken via Transavia selfservice, op basis van beschikbaarheid, vanaf 5 dagen voor vertrek. In de servicemail die u ontvangt met de laatste vluchtinformatie vind u de link om te boeken.

 

Hoeveel handbagage mag ik meenemen voor mijn baby?
Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage als hij/zij op schoot reist. Wilt u babyvoeding, een luier tas of andere spullen voor de baby meenemen in de cabine, stop dit dan in uw eigen handbagage.

Het is toegestaan om een opvouwbare buggy tot 10 kg mee te nemen tot aan de gate. De opvouwbare buggy wordt bij de gate ingenomen en vervoerd in het ruim. De buggy valt onder de 10 kg ruimbagage die u mag meenemen voor de baby.

 

 

Brussels Airlines

Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen en een persoonlijk item:

  • Max. 8 kg 
  • Max. afmeting 55 x 40 x 23 cm incl. handgrepen en wielen voor de handbagage
  • Max. afmeting 40 x 10 x 30 cm incl. handgrepen en wielen voor het persoonlijke item

 

Een handtas, laptoptas of een cameratas gelden als persoonlijk item

Op drukke vluchten kan het voorkomen dat handbagage wordt ingenomen bij de gate en gratis wordt vervoerd in het ruim. U kunt uw bagage na de vlucht ophalen bij de bagageband.
Als uw bagage het ruim in moet, mag u uw waardevolle spullen, documenten, elektronica of medicijnen eruit halen. We adviseren u om deze spullen thuis alvast in een apart tasje te doen, zodat u ze makkelijk bij u kunt houden tijdens de vlucht.

 

Hoeveel handbagage mag ik meenemen voor mijn baby?
Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage als hij/zij op schoot reist. Wilt u babyvoeding, een luier tas of andere spullen voor de baby meenemen in de cabine, stop dit dan in uw eigen handbagage.

Mag ik ruimbagage meenemen?

Transavia
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Transavia vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of u stuurt ons een e-mail.

 

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt per 17/5/22:

  • 15kg = 23 euro
  • 20kg = 28 euro
  • 25kg = 33 euro
  • 30kg = 44 euro
  • 40kg = 54 euro
  • 50kg = 88 euro

 

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt:

  • 15kg = 35 euro
  • 20kg = 50 euro
  • 25kg = 65 euro
  • 30kg = 80 euro
  • 40kg = 110 euro
  • 50kg = 140 euro

Het bijkopen van bagage kan ook bij Transavia op de luchthaven, maar dan zijn de tarieven gemiddeld 10 euro hoger dan ML Tours in rekening brengt.

 

Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor uw baby (tot 2 jaar), mag u 1 stuk ruimbagage meenemen tot max. 10 kg. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen of opvouwbare buggy zijn. Uw ruimbagage geeft u af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag u voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht u meer ruimbagage mee willen nemen voor de baby, dan dient u voor uzelf extra bagage bij te boeken.

 

U mag de ruimbagage verdelen over meerdere bagagestukken per persoon tot max 5.

 
  • Maximale totale gewicht: 50 kg per persoon.
  • Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg.
  • Maximale formaten: 70x60x30 cm
 

Brussels Airlines
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om ruimbagage bij te boeken op de Brussels Airlines vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of u stuurt ons een e-mail.

 

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

 

Vluchten naar en van Al Hoceima:

  • 23kg = 25 euro voor vluchten van 1 april - 30 juni en 1 september - 31 oktober
  • 23kg = 30 euro voor vluchten in juli en augustus

 

Overige bestemmingen:

  • 23kg = 30 euro

 

  • Max. afmetingen 158 cm (l x b x h) incl. handgrepen en wielen
  • Maximale totale gewicht: 23 kg per persoon

 

Wij raden u dringend aan om u aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht en/of de maximale afmeting van uw bagage wordt overschreden, wordt bij de incheckbalie een overbagagetarief gehanteerd. 

 

Overbagage kosten zijn als volgt:

  • Bagage zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 50,- per enkele reis.
  • Bagagestuk groter dan 158 cm € 50,00 per enkele reis. 
  • Mocht het bagagestuk zowel te groot als te zwaar (24kg - 32kg) € 100,00 per enkele reis.

Als u een tweede bagagestuk mee wilt nemen dan rekent Brussels Airlines:

  • Maximale gewicht 23kg € 80,00. 
  • Indien zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 130,00 
  • Indien groter dan 158 cm € 130,00 
  • Indien het bagagestuk zowel te zwaar als te groot € 180,00. 

 

Vooraf bijboeken via ML Tours is niet mogelijk, dit moet u op de luchthaven regelen. 

Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd en dus niet mee kan met de vlucht!

Wat moet ik doen als mijn bagage vertraagd, beschadigd of vermist is?

U vindt alle praktische informatie over verloren, vertraagde of beschadigde bagage op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij:

 

Belangrijk is dat u op de luchthaven direct een rapport laat opmaken bij de balie. Zonder dit rapport kan de luchtvaartmaatschappij de verloren, vertraagde of beschadigde bagage niet behandelen.

 

Over het algemeen kunt u bij beschadigde bagage het beste bij de verzekeringmaatschappij een vergoeding aanvragen. De luchtvaartmaatschappij is beperkt aansprakelijk voor beschadigde bagage. Heeft u geen reisverzekering afgesloten, dan kunt u mogelijke vergoeding bij de betreffende luchtvaartmaatschappij aanvragen.

Wanneer moet ik inchecken voor mijn vlucht?

Ga op tijd naar de luchthaven
Zorg ervoor dat u 3 uur voor vertrek op de luchthaven bent. U kunt dan terecht bij één van de check-in balies van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Bij het inchecken heeft u uw vliegticket, paspoort of nationale identiteitskaart nodig en uw Covid-19 documenten. U dient vóór sluitingstijd van de check-in balies ingecheckt te zijn en uw mogelijke bagage afgegeven te hebben. 

Een week voor uw vertrek ontvangt u een servicemail van ons met o.a. de exacte informatie over de inchecktijd.

 

UPDATE

Het is voorlopig niet meer mogelijk om volledig online in te checken. De reden is dat de luchtvaartmaatschappij eerst de benodigde formulieren wil controleren voor de passagiers kunnen inchecken. Zorg dat u ruim optijd op de luchthaven bent, de checkin duurt namelijk langer. 

U kunt wel alvast een stoel reserveren via volgende link Transavia, maar nog geen boardingcard downloaden.



Online inchecken bij Transavia
U kunt vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek bij Transavia online inchecken.

Print uw boardingpass uit of download de boardingpass op uw telefoon en neem deze mee naar de luchthaven en laat dit bij het instappen zien.

 

Online inchecken bij Brussel Airlines

U kunt vanaf 24 uur tot 4 uur voor vertrek bij online inchecken.

Print uw boardingpass uit of download de boardingpass op uw telefoon en neem deze mee naar de luchthaven en laat dit bij het instappen zien.

Welke reisdocumenten heb ik nodig voor Marokko?

Uw ticket
In de bijlage van uw boekingsbevestiging vindt u uw vliegticket. Indien u deze e-mail niet kunt vinden, neem dan contact op met ons customer care team en zij sturen u de e-mail nogmaals toe. U kunt deze ook zelf downloaden op uw telefoon via Mijn ML Tours met behulp van uw boekingsnummer en achternaam.

 

Uw paspoort of nationale identiteitskaart
U heeft een geldig paspoort of nationale identiteitskaart nodig. Met een verlopen of beschadigd document kunt u niet inchecken. Controleer bij het consulaat van het land waar u naartoe vliegt of op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken of u voor uw reis een paspoort of nationale identiteitskaart nodig heeft en hoe lang deze nog geldig moet zijn.

 

Een visum
Of een visa noodzakelijk is hangt af van de bestemming waar u naartoe vliegt, maar ook van uw nationaliteit. Afhankelijk van uw nationaliteit is het soms verplicht om vooraf een visum te kopen. Controleer dit daarom ruim van tevoren bij het consulaat/ambassade van het land waar u naartoe vliegt of op de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken.

 

Uw Covid-19 documenten

Welke documenten u nodig heeft voor uw reis vindt u terug op de websites van de officiële instanties: Nederland wereldwijd ; Diplomatie Belgium en Onda ma

 

Kan ik bijzondere en/of medische bagage meenemen? 

Voor informatie over het meenemen van bijzondere medische bagage, kunt u het beste de website van Transavia of Brussels Airlines raadplegen.

 

Hoe annuleer ik mijn vlucht?

U kunt uw vlucht(en) annuleren op werkdagen en tijdens de kantooruren van:

  • maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.30 uur
  • zaterdag van 10.30 tot 17.00 uur
  • zondag gesloten

Een annulering buiten deze dagen/tijden wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.

Houdt u er rekening mee dat wij uw ticket niet vergoeden en geen restitutie geven. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u daar vaak een beroep op doen. Heeft u bij ML Tours een annuleringsdekking afgesloten, dan krijgt u afhankelijk van het moment van annulering een deel of het volledige bedrag van uw betaalde ticketprijs terug. Op onze website kunt u meer informatie terug vinden m.b.t. de annuleringsdekking.

 

Welke wijzigingen zijn er mogelijk en wat zijn de wijzigingskosten?

U kunt bij ons uw ticket makkelijk via Mijn ML Tours zelf wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum. Om in te loggen heeft u uw boekingsnummer en een achternaam nodig. Of u belt met ons Customer Care Team tijdens kantooruren via telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.


Welke wijzigingen zijn mogelijk?
U kunt de volgende wijzigingen in uw boeking maken:

  • Vertrekluchthaven        
  • Aankomstluchthaven
  • Vertrekdatum
  • Geboortedatum (alleen via e-mail of telefoon)
  • Geslacht (alleen via e-mail of telefoon)

 

Mocht u een annuleringsdekking bij ML Tours hebben afgesloten, dan kunt u uw ticket, volgens de spelregels van de annuleringsdekking, op een andere naam laten zetten. In alle andere gevallen is een naamswijziging niet mogelijk.

 

Wat zijn de wijzigingskosten?

  • Tot 75 uur voor de vlucht tijd betaalt u voor een wijziging € 50,- per persoon per traject aan administratieve kosten. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief, dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
     
  • 75 tot 27 uur voor vlucht vertrek betaalt u voor een wijziging € 120,- per persoon per traject aan administratieve kosten. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Indien uw oude ticket (incl. bagage) minder heeft gekost dan de te betalen wijzigingskosten van €120 dan worden de nieuwe wijzigingskosten hetzelfde als uw oude ticket (incl. bagage). Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
     
  • 27 uur voor vlucht vertrek en op de vlucht dag zelf wordt bij een wijziging de volledig nieuwe ticketprijs per persoon en per traject aan administratiekosten in rekening gebracht.

Wilt u het geslacht of de geboortedatum wijzigen, dan betaalt u € 50,- per persoon per traject.

 

Indien u een spelfout heeft gemaakt dan dient u direct na het maken van uw boeking contact op te nemen met Customer Care per telefoon of email en verzoeken de spelfout aan te passen. Voor het herstellen van de spelfout worden - ter beoordeling van ML Tours - geen kosten in rekening gebracht.

 

Indien u een nieuwe boeking heeft gemaakt in de periode 04/06/2021 - 30/06/2021 & 21/09/2021 - 31/05/2022, dan krijgt u onze Relax garantie gratis en betaalt u geen wijzigingskosten tot 75 uur voor vertrek.

 

Zie WELKE VOORDELEN BIEDT DE GRATIS 'RELAX GARANTIE'? op deze pagina.

Waarom kunnen de ticketprijzen zo verschillen?

De ticketprijzen worden naast de kosten vooral bepaald door vraag en aanbod. Het verschil in prijs is het gevolg van yield management; een prijscalculatietechniek waarbij ML Tours haar vluchten zo optimaal mogelijk probeert te vullen.

 

Tot wanneer mag ik vliegen tijdens mijn zwangerschap?

Als u zwanger bent en in normale gezondheid verkeerd, zonder voorgeschiedenis van premature geboortes en u geen complicaties heeft, mag u tot 36 weken vliegen. Vanaf 36 weken is dit voor uw eigen gezondheid en die van de baby niet meer toegestaan.
Voor alle gedetailleerde informatie adviseren wij u de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te raadplegen en/of telefonisch contact met ze op te nemen. 

 

 

Op welke bestemmingen vliegt ML Tours?

Voor de meest recente informatie verwijzen wij u naar onze homepage onder de functie ‘Zoek uw vlucht’.
Wilt u op de hoogte blijven van ons vluchtprogramma en acties, dan kunt u onze facebook pagina volgen en/of zich aanmelden voor onze nieuwsbrief door uw emailadres in te vullen onderaan op onze homepage.
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen we u graag via (+31) 020 722 0 722

 

Met welke luchtvaartmaatschappijen werkt ML Tours samen?

Voor de uitvoering van onze eigen rechtstreekse chartervluchten vanaf Rotterdam en Brussel, werkt ML Tours al jaren samen met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen zoals Transavia en Brussels Airlines. Deze chartervluchten zijn te boeken via:

  • De ML Tours website
  • Onze agenten
  • Ons Customer Contact Team door te bellen met (+31) 020 722 0 722

Kan ik mijn huisdier meenemen?

We raden u aan om de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij (Transavia of Brussels Airlines) te raadplegen voor meer informatie over het reizen met uw huisdier.

 

Hoe kan ik het Customer Contact Team van ML Tours bereiken?

Onze medewerkers zijn op werkdagen en tijdens de kantooruren bereikbaar van:

  • Maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.30 uur
  • Zaterdag van 10.30 tot 17.00 uur
  • Zondag gesloten

 

Kijk op onze contact pagina voor de contactmogelijkheden. Genoemde tijden zijn lokale tijden Nederland/België.

Kan ik een stoel van tevoren reserveren?

Het is enkel mogelijk om bij Transavia vanaf 120 uur tot 48 uur voor vertrek een stoel te reserveren. Dit kunt u doen via mijn Transavia.

Als u geen stoel reserveert, kunt u tijdens het online inchecken kiezen uit de stoelen die nog vrij zijn.
Checkt u in op de luchthaven, dan zal het grondpersoneel u een stoel toewijzen. Dit kan betekenen dat u niet bij elkaar kunt zitten.

 

Waar kan ik de vluchttijden van mijn gereserveerde vlucht controleren? 

U kunt op onze website via mijn boeking uw vluchttijden van uw gereserveerde vlucht(en) controleren.

 

Wat moet ik doen als ik geen gebruik van mijn vlucht heb gemaakt?

Mocht u geen gebruik van uw heenvlucht dan wel uw heenvlucht hebben gemist, dan vervalt automatisch uw terugvlucht. Wilt u alsnog gebruik maken van uw terugvlucht, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons customer care team. In voorkomende gevallen bieden wij u  de mogelijkheid om tegen bijbetaling van € 100,-  gebruik te kunnen maken van de terugvlucht.

 

Mag een kind alleen reizen?

Gaat uw kind alleen reizen?

Voor alleenreizende kinderen van 5 t/m 11 jaar is begeleiding verplicht tegen een vergoeding. Kinderen tussen 12 en 16 jaar oud mogen alleen reizen. Wilt u liever dat uw kind begeleid wordt? Dit is mogelijk en kan aangevraagd worden bij de desbetreffende airline. 

Kijk op de website van de desbetreffende airline voor meer informatie m.b.t. het alleen reizen van kinderen:

Waar kan ik veilig en voordelig parkeren?

Quick Parking Rotterdam

Of u nu lang of kort wilt parkeren, bij Quick Parking Rotterdam Airport, krijgt iedereen dezelfde service aangeboden. Daarnaast is kort parkeren bij Quick Parking vele malen goedkoper dan bij de parkeerplaats van Rotterdam Airport zelf. Zo bespaard het u meer dan de helft indien u voor 2 dagen parkeert. Vanaf 3 dagen scheelt Quick Parking meer dan 40% in vergelijking met de parkeerplaats van Rotterdam Airport zelf.


Parkos Brussel (Zaventem)

Goedkoop parkeren Zaventem - Parkos.com

Hoe kan ik een groepsboeking maken?

Het is mogelijk een groepsboeking te maken, vanaf minimaal 13 personen. U kunt meer informatie vinden op onze website.

Wanneer mag  ik met mijn baby gaan vliegen?

Uw baby mag pas 7 dagen na de geboorte reizen met het vliegtuig. Per volwassene mag u met niet meer dan 1 baby reizen. Uw baby zit bij u op schoot. Voor uw baby geldt dat handbagage niet is toegestaan. U mag voor uw baby wel ruimbagage meenemen zie hiervoor de informatie over ruimbagae bij veelgestelde vragen en de informatie op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met de medewerkers van ons Customer Care team.

Is er een medewerker van ML tours op de luchthaven aanwezig?

Bij het overgrote deel van onze chartervluchten is een medewerker van ML Tours bij de check in aanwezig en hij/zij kan u helpen met het beantwoorden van uw vragen.

 

Waar kan ik meer informatie vinden over medische diensten?

Voor informatie  over medische diensten kunt u het beste de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij raadplegen:

Waar kan ik aanmelden dat ik mijn rolstoel mee neem of op krukken loop?

Bent u niet zo mobiel en heeft hulp nodig op de luchthaven, of bij het instappen van het vliegtuig? Dan kunt u een verzoek voor assistentie indienen:

 

Heeft u nog vragen, een compliment of een klacht?

  • Ons Customer Care Team helpt u graag!
    U kunt contact met hen opnemen middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of door een mail te sturen naar info@mltours.nl or klachten@mltours.nl

 

Welke voordelen biedt de gratis Relax Garantie?


Onze Relax voorwaarden:

  • Tot 75 uur voor vertrek wijzigen van de vlucht, zowel voor de heen- en/of terugvlucht.
  • U kunt 1 jaar lang onbeperkt gratis wijzigen na uw oorspronkelijke boekingsdatum op basis van beschikbaarheid
  • Het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief wordt in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
  • Voor wijzigingen vanaf 75 uur voor vertrek tot vertrek gelden onze reisvoorwaarden.
  • U krijgt uw geld terug indien ML Tours de vluchten moet annuleren.
  • De GRATIS Relax Garantie was alleen mogelijk voor nieuwe boekingen gemaakt in de periode 04/06/2021 - 30/06/2021 & 21/09/2021 - 31/05/2022.
 
 

U kunt bij ons uw ticket makkelijk via Mijn ML Tours zelf wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum. Om in te loggen heeft u uw boekingsnummer en een achternaam nodig. Of u belt met ons Customer Care Team tijdens kantooruren via telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

 
 

Heeft u niet geboekt met de Relax Garantie, dan hanteren wij de volgende wijzigingsvoorwaarden:

 

  • Tot 75 uur voor de vlucht tijd betaalt u voor een wijziging € 50,- per persoon per traject aan administratieve kosten. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief, dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast

  • 75 tot 27 uur voor vlucht vertrek betaalt u voor een wijziging € 120,- per persoon per traject aan administratieve kosten. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Indien uw oude ticket (incl. bagage) minder heeft gekost dan de te betalen wijzigingskosten van €120 dan worden de nieuwe wijzigingskosten hetzelfde als uw oude ticket (incl. bagage). Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.

  • 27 uur voor vlucht vertrek en op de vlucht dag zelf wordt bij een wijziging de volledig nieuwe ticketprijs per persoon en per traject aan administratiekosten in rekening gebracht.

  • Wilt u het geslacht of de geboortedatum wijzigen, dan betaalt u € 50,- per persoon per traject.
 
Welke wijzigingen zijn mogelijk?
U kunt de volgende wijzigingen in uw boeking maken via mijn ML Tours:
  • Vertrekluchthaven        
  • Aankomstluchthaven
  • Vertrekdatum
 

Mocht u een annuleringsdekking bij ML Tours hebben afgesloten, dan kunt u uw ticket, volgens de spelregels van de annuleringsdekking, op een andere naam laten zetten. In alle andere gevallen is een naamswijziging niet mogelijk.

 

- Tot 75 uur voor de vlucht tijd betaalt u voor een wijziging € 50,- per persoon per traject aan administratieve kosten. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief, dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.

- 75 tot 27 uur voor vlucht vertrek betaalt u voor een wijziging € 120,- per persoon per traject aan administratieve kosten. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Indien uw oude ticket (incl. bagage) minder heeft gekost dan de te betalen wijzigingskosten van €120 dan worden de nieuwe wijzigingskosten hetzelfde als uw oude ticket (incl. bagage). Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.

- 27 uur voor vlucht vertrek en op de vlucht dag zelf wordt bij een wijziging de volledig nieuwe ticketprijs per persoon en per traject aan administratiekosten in rekening gebracht.

Mag ik ruimbagage meenemen?

Transavia
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Transavia vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of u stuurt ons een e-mail.

 

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt per 17/5/22:

  • 15kg = 23 euro
  • 20kg = 28 euro
  • 25kg = 33 euro
  • 30kg = 44 euro
  • 40kg = 54 euro
  • 50kg = 88 euro

 

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt:

  • 15kg = 35 euro
  • 20kg = 50 euro
  • 25kg = 65 euro
  • 30kg = 80 euro
  • 40kg = 110 euro
  • 50kg = 140 euro

Het bijkopen van bagage kan ook bij Transavia op de luchthaven, maar dan zijn de tarieven gemiddeld 10 euro hoger dan ML Tours in rekening brengt.

 

Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor uw baby (tot 2 jaar), mag u 1 stuk ruimbagage meenemen tot max. 10 kg. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen of opvouwbare buggy zijn. Uw ruimbagage geeft u af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag u voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht u meer ruimbagage mee willen nemen voor de baby, dan dient u voor uzelf extra bagage bij te boeken.

 

U mag de ruimbagage verdelen over meerdere bagagestukken per persoon tot max 5.

 
  • Maximale totale gewicht: 50 kg per persoon.
  • Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg.
  • Maximale formaten: 70x60x30 cm
 

Brussels Airlines
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om ruimbagage bij te boeken op de Brussels Airlines vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of u stuurt ons een e-mail.

 

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

 

Vluchten naar en van Al Hoceima:

  • 23kg = 25 euro voor vluchten van 1 april - 30 juni en 1 september - 31 oktober
  • 23kg = 30 euro voor vluchten in juli en augustus

 

Overige bestemmingen:

  • 23kg = 30 euro

 

  • Max. afmetingen 158 cm (l x b x h) incl. handgrepen en wielen
  • Maximale totale gewicht: 23 kg per persoon

 

Wij raden u dringend aan om u aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht en/of de maximale afmeting van uw bagage wordt overschreden, wordt bij de incheckbalie een overbagagetarief gehanteerd. 

 

Overbagage kosten zijn als volgt:

  • Bagage zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 50,- per enkele reis.
  • Bagagestuk groter dan 158 cm € 50,00 per enkele reis. 
  • Mocht het bagagestuk zowel te groot als te zwaar (24kg - 32kg) € 100,00 per enkele reis.

Als u een tweede bagagestuk mee wilt nemen dan rekent Brussels Airlines:

  • Maximale gewicht 23kg € 80,00. 
  • Indien zwaarder dan 23kg tot max 32 kg € 130,00 
  • Indien groter dan 158 cm € 130,00 
  • Indien het bagagestuk zowel te zwaar als te groot € 180,00. 

 

Vooraf bijboeken via ML Tours is niet mogelijk, dit moet u op de luchthaven regelen. 

Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd en dus niet mee kan met de vlucht!

Wat moet ik doen als mijn bagage vertraagd, beschadigd of vermist is?

U vindt alle praktische informatie over verloren, vertraagde of beschadigde bagage op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij:

Over het algemeen kunt u bij beschadigde bagage het beste bij de verzekeringmaatschappij een vergoeding aanvragen. De luchtvaartmaatschappij is beperkt aansprakelijk voor beschadigde bagage. Heeft u geen reisverzekering afgesloten, dan kunt u mogelijke vergoeding bij de betreffende luchtvaartmaatschappij aanvragen.

Hoe annuleer ik mijn vlucht?

U kunt uw vlucht(en) annuleren op werkdagen en tijdens de kantooruren van:

  • maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.30 uur
  • zaterdag van 09.30 tot 17.00 uur
  • zondag gesloten

Een annulering buiten deze dagen/tijden wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.

Houdt u er rekening mee dat wij uw ticket niet vergoeden en geen restitutie geven. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u daar vaak een beroep op doen. Heeft u bij ML Tours een annuleringsdekking afgesloten, dan krijgt u afhankelijk van het moment van annulering een deel of het volledige bedrag van uw betaalde ticketprijs terug. Op onze website kunt u meer informatie terug vinden m.b.t. de annuleringsdekking.

 

Wat moet ik doen als ik geen gebruik van mijn vlucht heb gemaakt?

Mocht u geen gebruik van uw heenvlucht dan wel uw heenvlucht hebben gemist, dan vervalt automatisch uw terugvlucht. Wilt u alsnog gebruik maken van uw terugvlucht, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons customer care team. In voorkomende gevallen bieden wij u  de mogelijkheid om tegen bijbetaling van € 100,-  gebruik te kunnen maken van de terugvlucht.

 

Hoe kan ik een groepsboeking maken?

Het is mogelijk een groepsboeking te maken, vanaf minimaal 13 personen. U kunt meer informatie vinden op onze website.

Is er een medewerker van ML tours op de luchthaven aanwezig?

Bij het overgrote deel van onze chartervluchten is een medewerker van ML Tours bij de check in aanwezig en hij/zij kan u helpen met het beantwoorden van uw vragen.

 

Waar kan ik aanmelden dat ik mijn rolstoel mee neem of op krukken loop?

Ben je niet zo mobiel en heb je hulp nodig op de luchthaven, of bij het instappen van het vliegtuig? Dan kunt u een verzoek voor assistentie indienen:

 

Corona update

Corona – belangrijke informatie

 

Update 19-05-2022

In aanvulling op de update 18-05; een geldige vaccinatie is een dubbele vaccinatie of enkele dosis Janssen niet ouder dan 4 maanden. Indien ouder dan geldt een booster als geldige vaccinatie. Indien u een een verlopen vaccinatie heeft, bent u niet gevaccineerd en dient u een negatieve PCR test te laten zien. De PCR test mag niet ouder zijn dan 72 uur.. 

Zie voor de up-to-date informatie: onda.ma

 

Update 18-05-2022

De Marokkaanse overheid heeft bepaald dat vanaf heden passagiers, van 6 jaar en ouder, in bezit dienen te zijn van een geldige vaccinatie of een negatieve PCR test niet ouder dan 48 uur. Iedere passagier dient een gezondheidsverklaring in te vullen.
 

Update 03-02-2022

De Marokkaanse overheid heeft bepaald dat er weer vluchten mogen worden uitgevoerd tussen Nederland/België en Marokko vanaf 7 februari aanstaande.
ML Tours heeft extra vluchten ingekocht met onze partner Transavia. We bieden vluchten aan vanaf 28 februari aanstaande vanaf Rotterdam Airport naar Al Hoceima en v.v. U kunt deze boeken via onze boekingspagina ML Tours

 

Update 12-01-2022

De Marokkaanse overheid heeft tot nader orde besloten dat er vanaf 21 oktober 2021 geen vluchten tussen Nederland en Marokko mogen worden uitgevoerd. Sinds 31 december 2021 mogen er ook geen vluchten meer worden uitgevoerd tussen België en Marokko.
Transavia en Brussels Airlines hebben daarom vanaf deze datum alle vluchten geannuleerd.
ML Tours heeft gezien de onzekere situatie besloten om de vluchten vanuit Nederland t/m 31 maart 2022 en vanuit België t/m 2 april 2022 te annuleren. De betreffende passagiers, die geboekt hebben tot deze datum, krijgen van ons een e-mail ter bevestiging.
ML Tours en Transavia/Brussels Airlines verwachten dat er vanaf begin april weer gevlogen mag worden naar en van Marokko.
De eerste vlucht van Rotterdam naar Al Hoceima is gepland op 7 april en Nador is gepland op 1 april. De eerste vlucht van Brussel naar Al Hoceima is gepland op 30 april.
Als er nieuwe informatie is, houden wij u met deze pagina op de hoogte.  
 
Let op: vanwege de onduidelijkheid over de duur van het vliegverbod, kunnen wij op dit moment geen garantie geven dat de, op korte termijn, beschikbare vluchten op onze website van en naar Marokko uitgevoerd kunnen worden. Hou onze website in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.
 
 
 
 
Algemeen (aangepast 19-05):
Marokko laat weer ongevaccineerde volwassen passagiers toe. Ongevaccineerde passagiers van 12 jaar en ouder dienen een negatieve PCR test te tonen, niet ouder dan 72 uur.
Gevaccineerde passagiers dienen te beschikken over een vaccinatie 2/2 of 1/1 (Janssen) niet ouder dan 4 maanden of een booster. Gevaccineerden met een verlopen vaccinatie gelden als niet gevaccineerd en dienen een negatieve PCR test te tonen.
Tevens dient ook een gezondheidsverklaring ingevuld te zijn.
Voor inwoners van Marokko die reizen naar Nederland of België gelden nog steeds de uitreis voorwaarden gesteld door de Marokkaanse autoriteiten per 07/02/22 te lezen op de website van onda.
 
Aan deze, aan veranderingen onderhevige, informatie kunnen geen rechten worden ontleend en vindt u actueel terug op volgende links:
nederlandwereldwijd       voor passagiers van en naar Nederland
diplomatie.belgium         voor passagiers van en naar België
onda.ma                        voor passagiers van en naar Marokko
 
 
 
 
Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen over het onderwerp. Per e-mail zijn wij makkelijker te bereiken, mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn.
Laatste update 26 oktober 2021
 
 
1. Wat zijn de Corona maatregelen voor Marokko?
De maatregelen worden bepaald door de Marokkaanse overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor de kennis van deze maatregelen en het naleven ervan. De maatregelen zijn aan wijzigingen onderhevig. Hou u goed op de hoogte aan welke voorwaarden en toegangseisen u moet voldoen om naar Marokko te reizen. Deze informatie vind u o.a. op de volgende websites. Als u niet de juiste documenten bij u heeft of voldoet aan de maatregelen, wordt toegang tot de vlucht ontzegd.
diplomatie.belgium voor vertrekken vanaf Brussel en
 
 
2. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Indien er sprake is van annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een e-mail, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.
Voor alle, door ML Tours, geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van volgende opties: 
* Een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s);
* Omboeken naar een andere datum/bestemming zonder omboekingskosten. U betaalt enkel het eventuele prijsverschil;
* Terugbetaling van de geannuleerde ticket(s).
 
Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld. U kunt reageren op de annulerings e-mail die u ontvangen heeft.
 
 
3. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken. 
 
De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
- De voucher is onbeperkt geldig;
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd;
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is, dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking;
 
Omboeken:
Tickets kunt u op dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten omboeken naar een latere datum. Omboeken is mogelijk tot eind 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd.
Wel moet u het eventuele prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket bijbetalen.
 
Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, kunt u makkelijk via https://www.mltours.nl/nl/Account/AccountPage zelf uw oude vluchten wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum. Om in te loggen heeft u uw boekingsnummer en een achternaam van een passagier nodig
 
U dient telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team indien u een nieuwe boeking wilt maken met andere passagiers of u 2 vouchers wilt gebruiken voor de boeking.
Houd hiervoor uw oude boekingsnummer(s) bij de hand.
 
 
4. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking. (alleen geldig voor niet genoten/gebruikte vluchten).
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher voor de geannuleerde vlucht. U kunt per mail aan customercare@mltours.nl een verzoek indienen om uw terugvlucht te annuleren/omboeken. Ter beoordeling van ML tours zal dan worden gekeken wat wij voor u kunnen doen. Alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.
 
Dit kan verzoek kan niet aan de telefoon worden behandeld.
 
 
5. Wat gebeurd er als er een nieuwe Travelban komt?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines wat betreft beslissingen die genomen worden. Zij bepalen of er gevlogen kan/mag worden en wat de mogelijkheden voor eventuele repatriëringsvluchten zijn. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden. 
 
 
6. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina. 
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!
 
 
7. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.
Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.
 
 
Wilt u onze oude informatie teruglezen (gepubliceerd t/m 25 oktober 2021), dan kunt u deze per e-mail opvragen bij customercare@mltours.nl