VEEL GESTELDE VRAGEN

Wat mag ik als handbagage meenemen?

Transavia
Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen:

  • Max. 10 kg
  • Max. afmeting 45 x 40 x 25 cm incl. handgrepen en wielen (groene label)
  • Max. afmeting 55 x 40 x 25 cm incl. handgrepen en wielen (rode label)

Kleine tassen zoals een handtas, laptoptas of een cameratas gelden ook als 1 stuk handbagage.

Handbagage met een groen label mag altijd mee in de cabine. Handbagage met een rood label kan op drukke vluchten ingenomen worden bij de gate en wordt dan gratis vervoerd in het ruim. Je kunt je bagage na de vlucht ophalen bij de bagageband.
Als je bagage het ruim in moet, mag je je waardevolle spullen, documenten, elektronica of medicijnen eruit halen. We adviseren je om deze spullen thuis alvast in een apart tasje te doen, zodat je ze makkelijk bij je kunt houden tijdens de vlucht.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen voor mijn baby?
Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage als hij/zij op schoot reist. Wil je babyvoeding, een luier tas of andere spullen voor je baby meenemen in de cabine, stop dit dan in je eigen handbagage.

Het is toegestaan om een opvouwbare buggy tot 10 kg mee te nemen tot aan de gate. De opvouwbare buggy wordt bij de gate ingenomen en vervoerd in het ruim. De buggy valt onder de 10 kg ruimbagage die je mag meenemen voor je baby.

Brussels Airlines
Elke reiziger vanaf 2 jaar mag 1 stuk handbagage meenemen:

  • Max. 6 kg
  • Max. afmeting 55 x 40 x 23 cm incl. handgrepen en wielen

Op drukke vluchten kan het voorkomen dat handbagage wordt ingenomen bij de gate en gratis wordt vervoerd in het ruim. Je kunt je bagage na de vlucht ophalen bij de bagageband.
Als je bagage het ruim in moet, mag je je waardevolle spullen, documenten, elektronica of medicijnen eruit halen. We adviseren je om deze spullen thuis alvast in een apart tasje te doen, zodat je ze makkelijk bij je kunt houden tijdens de vlucht.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen voor mijn baby?
Een baby tot 2 jaar heeft geen recht op handbagage als hij/zij op schoot reist. Wil je babyvoeding, een luier tas of andere spullen voor je baby meenemen in de cabine, stop dit dan in je eigen handbagage.

Mag ik ruimbagage meenemen?

Transavia
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Transavia vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt t/m vertrek 31.03.2021:

  • 15kg = 15 euro
  • 20kg = 20 euro
  • 25kg = 27 euro
  • 30kg = 35 euro
  • 40kg = 50 euro
  • 50kg = 85 euro

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt vanaf 01.04.2021 vertrek:

  • 15kg = 20 euro
  • 20kg = 25 euro
  • 25kg = 30 euro
  • 30kg = 40 euro
  • 40kg = 50 euro
  • 50kg = 85 euro

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt:

  • 15kg = 35 euro
  • 20kg = 50 euro
  • 25kg = 65 euro
  • 30kg = 80 euro
  • 40kg = 110 euro
  • 50kg = 140 euro
Het bijkopen van bagage kan ook bij Transavia op de luchthaven, maar dan zijn de tarieven gemiddeld 10 euro hoger dan ML Tours in rekening brengt.
 
Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor je baby (tot 2 jaar), mag je 1 stuk ruimbagage meenemen tot max. 10 kg. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen of opvouwbare buggy zijn. Je ruimbagage geeft je af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag je voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht je meer ruimbagage mee willen nemen voor je baby, dan dien je voor jezelf extra bagage bij te boeken.

Brussels Airlines
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Brussels Airlines vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

  • 23kg = 22 euro
  • Max. afmetingen 158 cm (l x b x h) incl. handgrepen en wielen
  • Indien uw koffer meer dan 23kg weegt, wordt er een overbagagetarief gehanteerd. Hout u er tevens rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van uw koffer 32kg is.

Wij raden u dringend aan om u aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht en/of de maximale afmeting van uw bagage wordt overschreden, wordt bij de incheckbalie een overbagagetarief gehanteerd. Als het bagagestuk groter is dan 158cm wordt ook een overbagagetarief gehanteerd. De kosten voor overbagage als een te groot bagagestuk zijn €50,00 per enkele reis. Mocht het bagagestuk zowel te groot als te zwaar zijn (24 kg - 32 kg) dan moet een bedrag van €100,00 worden betaald. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.  

Als u een tweede bagagestuk mee wilt nemen dan rekent Brussels airlines hiervoor €80,00. Voor extra gewicht €130,00 en voor een extra groot formaat ook €130,00 en als het bagagestuk zowel te zwaar als te groot is €180,00. Vooraf bijboeken via ML tours is niet mogelijk dit moet u op de luchthaven regelen. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Wat moet ik doen als mijn bagage vertraagd, beschadigd of vermist is?

U vindt alle praktische informatie over verloren, vertraagde of beschadigde bagage op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij:

Over het algemeen kunt u bij beschadigde bagage het beste bij de verzekeringmaatschappij een vergoeding aanvragen. De luchtvaartmaatschappij is beperkt aansprakelijk voor beschadigde bagage. Heeft u geen reisverzekering afgesloten, dan kunt u mogelijke vergoeding bij de betreffende luchtvaartmaatschappij aanvragen.

Wanneer moet ik inchecken voor mijn vlucht?

Ga op tijd naar de luchthaven
Zorg ervoor dat u 3 uur voor vertrek op de luchthaven bent. U kunt dan terecht bij één van de check-in balies van de betreffende luchtvaartmaatschappij. Bij het inchecken heeft u uw vliegticket, paspoort of nationale identiteitskaart nodig. U dient vóór sluitingstijd van de check-in balies ingecheckt te zijn en uw mogelijke bagage afgegeven te hebben.

Online inchecken bij Transavia
U kunt vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek alleen bij Transavia online inchecken. Bij de andere maatschappijen kan dat nu nog niet. Print uw boardingpass uit of download de boardingpass op uw telefoon en neem deze mee naar de luchthaven en laat dit bij het instappen zien.

 

Welke reisdocumenten heb ik nodig voor Marokko?

Uw ticket
In de bijlage van uw boekingsbevestiging vindt u uw vliegticket. Indien u deze e-mail niet kunt vinden, neem dan contact op met ons customer care team en zij sturen u de e-mail nogmaals toe.

Uw paspoort of nationale identiteitskaart
U heeft een geldig paspoort of nationale identiteitskaart nodig. Met een verlopen of beschadigd document kunt u niet inchecken. Controleer bij het consulaat van het land waar u naartoe vliegt of op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken of u voor uw reis een paspoort of nationale identiteitskaart nodig heeft en hoe lang deze nog geldig moet zijn.

Een visum
Of een visa noodzakelijk is hangt af van de bestemming waar u naartoe vliegt, maar ook van uw nationaliteit. Afhankelijk van uw nationaliteit is het soms verplicht om vooraf een visum te kopen. Controleer dit daarom ruim van tevoren bij het consulaat/ambassade van het land waar u naartoe vliegt of op de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken.

 

Kan ik bijzondere en/of medische bagage meenemen? 

Voor informatie over het meenemen van bijzondere medische bagage, kunt u het beste de website van Transavia of Brussels Airlines raadplegen.

 

Hoe annuleer ik mijn vlucht?

U kunt uw vlucht(en) annuleren op werkdagen en tijdens de kantooruren van:

  • maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.00 uur
  • zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur

Een annulering buiten deze dagen/tijden wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.

Houdt u er rekening mee dat wij uw ticket niet vergoeden en geen restitutie geven. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u daar vaak een beroep op doen. Heeft u bij ML Tours een annuleringsdekking afgesloten, dan krijgt u afhankelijk van het moment van annulering een deel of het volledige bedrag van uw betaalde ticketprijs terug. Op onze website kunt u meer informatie terug vinden m.b.t. de annuleringsdekking.

 

Welke wijzigingen zijn er mogelijk en wat zijn de wijzigingskosten?

U kunt bij ons uw ticket alleen telefonisch wijzigen door contact op te nemen met ons Customer Care Team tijdens kantooruren via telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

Welke wijzigingen zijn mogelijk?
U kunt de volgende wijzigingen in uw boeking maken:

  • Vertrekluchthaven        
  • Aankomstluchthaven
  • Vertrekdatum
  • Geboortedatum
  • Geslacht

Mocht u een annuleringsdekking bij ML Tours hebben afgesloten, dan kunt u uw ticket, volgens de spelregels van de annuleringsdekking, op een andere naam laten zetten. In alle andere gevallen is een naamswijziging niet mogelijk.

Wat is de hoogte van de wijzigingskosten?

  • Tot 72 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) betaald u voor een wijziging € 50,- per persoon per traject. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief, dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
  • Binnen 72 tot 24 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) betaald u voor een wijziging € 120,- per persoon per traject. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
  • Binnen 24 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) en op de vlucht dag zelf, wordt de volledig nieuwe ticketprijs per persoon per traject in rekening gebracht indien u om wil boeken van of naar een andere bestemming en datum.

Wilt u het geslacht of de geboortedatum wijzigen, dan betaald u € 50,- per persoon per traject.

 

Waarom kunnen de ticketprijzen zo verschillen?

De ticketprijzen worden naast de kosten vooral bepaald door vraag en aanbod. Het verschil in prijs is het gevolg van yield management; een prijscalculatietechniek waarbij ML Tours haar vluchten zo optimaal mogelijk probeert te vullen.

 

Tot wanneer mag ik vliegen tijdens mijn zwangerschap?

Als u zwanger bent en in normale gezondheid verkeerd, zonder voorgeschiedenis van premature geboortes en u geen complicaties heeft, mag u tot 36 weken vliegen. Vanaf 36 weken is dit voor uw eigen gezondheid en die van de baby niet meer toegestaan.
Voor alle gedetailleerde informatie adviseren wij u de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij te raadplegen en/of telefonisch contact met ze op te nemen. 

 

 

Op welke bestemmingen vliegt ML Tours?

Voor de meest recente informatie verwijzen wij u naar onze homepage onder de functie ‘Zoek uw vlucht’.
Wilt u op de hoogte blijven van ons vluchtprogramma en acties, dan kunt u onze facebook pagina volgen en/of zich aanmelden voor onze nieuwsbrief door uw emailadres in te vullen onderaan op onze homepage.
Mocht u nog vragen hebben, dan helpen we u graag via (+31) 020 722 0 722

 

Met welke luchtvaartmaatschappijen werkt ML Tours samen?

Voor de uitvoering van onze eigen rechtstreekse chartervluchten vanaf Rotterdam en Brussel, werkt ML Tours al jaren samen met gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen zoals Transavia en Brussels Airlines. Deze chartervluchten zijn te boeken via:

  • De ML Tours website
  • Onze agenten
  • Ons Customer Contact Team door te bellen met (+31) 020 722 0 722

Kan ik mijn huisdier meenemen?

We raden u aan om de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij (Transavia of Brussels Airlines) te raadplegen voor meer informatie over het reizen met uw huisdier.

 

Hoe kan ik het Customer Contact Team van ML Tours bereiken?

Onze medewerkers zijn op werkdagen en tijdens de kantooruren bereikbaar van:

  • Maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.00 uur
  • Zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur

Kijk op onze contact pagina voor de contactmogelijkheden.

 

Kan ik een stoel van tevoren reserveren?

Het is enkel mogelijk om bij Transavia vanaf 120 uur tot 48 uur voor vertrek een stoel te reserveren. Dit kunt u doen via mijn Transavia.

Als u geen stoel reserveert, kunt u tijdens het online inchecken kiezen uit de stoelen die nog vrij zijn.
Checkt u in op de luchthaven, dan zal het grondpersoneel u een stoel toewijzen. Dit kan betekenen dat u niet bij elkaar kunt zitten.

 

Waar kan ik de vluchttijden van mijn gereserveerde vlucht controleren? 

U kunt op onze website via mijn boeking uw vluchttijden van uw gereserveerde vlucht(en) controleren.

 

Wat moet ik doen als ik geen gebruik van mijn vlucht heb gemaakt?

Mocht u geen gebruik van uw heenvlucht dan wel uw heenvlucht hebben gemist, dan vervalt automatisch uw terugvlucht. Wilt u alsnog gebruik maken van uw terugvlucht, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons customer care team. In voorkomende gevallen bieden wij u  de mogelijkheid om tegen bijbetaling van € 100,-  gebruik te kunnen maken van de terugvlucht.

 

Mag een kind alleen reizen?

Gaat uw kind alleen reizen?

Voor alleenreizende kinderen van 5 t/m 11 jaar is begeleiding verplicht tegen een vergoeding. Kinderen tussen 12 en 16 jaar oud mogen alleen reizen. Wilt u liever dat uw kind begeleid wordt? Dit is mogelijk en kan aangevraagd worden bij de desbetreffende airline. 

Kijk op de website van de desbetreffende airline voor meer informatie m.b.t. het alleen reizen van kinderen:

Waar kan ik veilig en voordelig parkeren?

Quick Parking Rotterdam

Of u nu lang of kort wilt parkeren, bij Quick Parking Rotterdam Airport, krijgt iedereen dezelfde service aangeboden. Daarnaast is kort parkeren bij Quick Parking vele malen goedkoper dan bij de parkeerplaats van Rotterdam Airport zelf. Zo bespaard het u meer dan de helft indien u voor 2 dagen parkeert. Vanaf 3 dagen scheelt Quick Parking meer dan 40% in vergelijking met de parkeerplaats van Rotterdam Airport zelf.


Parkos Brussel (Zaventem)

Goedkoop parkeren Zaventem - Parkos.com

Hoe kan ik een groepsboeking maken?

Het is mogelijk een groepsboeking te maken, vanaf minimaal 13 personen. U kunt meer informatie vinden op onze website.

Wanneer mag  ik met mijn baby gaan vliegen?

Uw baby mag pas 7 dagen na de geboorte reizen met het vliegtuig. Per volwassene mag u met niet meer dan 1 baby reizen. Uw baby zit bij u op schoot. Voor uw baby geldt dat handbagage niet is toegestaan. U mag voor uw baby wel ruimbagage meenemen zie hiervoor de informatie over ruimbagae bij veelgestelde vragen en de informatie op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met de medewerkers van ons Customer Care team.

Is er een medewerker van ML tours op de luchthaven aanwezig?

Bij het overgrote deel van onze chartervluchten is een medewerker van ML Tours bij de check in aanwezig en hij/zij kan u helpen met het beantwoorden van uw vragen.

 

Waar kan ik meer informatie vinden over medische diensten?

Voor informatie  over medische diensten kunt u het beste de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij raadplegen:

Waar kan ik aanmelden dat ik mijn rolstoel mee neem of op krukken loop?

Ben je niet zo mobiel en heb je hulp nodig op de luchthaven, of bij het instappen van het vliegtuig? Dan kunt u een verzoek voor assistentie indienen:

 

Heeft u nog vragen, een klacht of een compliment?

  • Ons Customer Care Team helpt u graag!
    U kunt contact met hen opnemen middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722 of door een mail te sturen naar info@mltours.nl or klachten@mltours.nl

 

Mag ik ruimbagage meenemen?

Transavia
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Transavia vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt t/m vertrek 31.03.2021:

  • 15kg = 15 euro
  • 20kg = 20 euro
  • 25kg = 27 euro
  • 30kg = 35 euro
  • 40kg = 50 euro
  • 50kg = 85 euro

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt vanaf 01.04.2021 vertrek:

  • 15kg = 20 euro
  • 20kg = 25 euro
  • 25kg = 30 euro
  • 30kg = 40 euro
  • 40kg = 50 euro
  • 50kg = 85 euro

Als u uw ruimbagage niet vooraf heeft geboekt en betaald, dan kunt u op de luchthaven bij de vertegenwoordiger van ML Tours ruimbagage bijkopen. De ruimbagage tarieven per enkele reis zijn dan aanzienlijk hoger en als volgt:

  • 15kg = 35 euro
  • 20kg = 50 euro
  • 25kg = 65 euro
  • 30kg = 80 euro
  • 40kg = 110 euro
  • 50kg = 140 euro
Het bijkopen van bagage kan ook bij Transavia op de luchthaven, maar dan zijn de tarieven gemiddeld 10 euro hoger dan ML Tours in rekening brengt.
 
Hoeveel stuks ruimbagage mag ik meenemen voor mijn baby?

Voor je baby (tot 2 jaar), mag je 1 stuk ruimbagage meenemen tot max. 10 kg. Dit kan bijvoorbeeld een trolley, kinderwagen of opvouwbare buggy zijn. Je ruimbagage geeft je af bij de check-in balie op de luchthaven. Een opvouwbare papaplubuggy is ruimbagage, maar mag je voor het gemak meenemen tot aan de gate. Mocht je meer ruimbagage mee willen nemen voor je baby, dan dien je voor jezelf extra bagage bij te boeken.

Brussels Airlines
Voor elke reiziger vanaf 2 jaar, is het mogelijk om (extra) ruimbagage bij te boeken op de Brussels Airlines vluchten. Dit kunt u doen door contact op te nemen met het Customer Contact Team middels telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

De prijzen voor ruimbagage zijn als volgt:

  • 23kg = 22 euro
  • Max. afmetingen 158 cm (l x b x h) incl. handgrepen en wielen
  • Indien uw koffer meer dan 23kg weegt, wordt er een overbagagetarief gehanteerd. Hout u er tevens rekening mee dat het maximale toegestane gewicht van uw koffer 32kg is.

Wij raden u dringend aan om u aan de bagagevrijdom te houden. Wanneer het totale gewicht en/of de maximale afmeting van uw bagage wordt overschreden, wordt bij de incheckbalie een overbagagetarief gehanteerd. Als het bagagestuk groter is dan 158cm wordt ook een overbagagetarief gehanteerd. De kosten voor overbagage als een te groot bagagestuk zijn €50,00 per enkele reis. Mocht het bagagestuk zowel te groot als te zwaar zijn (24 kg - 32 kg) dan moet een bedrag van €100,00 worden betaald. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.  

Als u een tweede bagagestuk mee wilt nemen dan rekent Brussels airlines hiervoor €80,00. Voor extra gewicht €130,00 en voor een extra groot formaat ook €130,00 en als het bagagestuk zowel te zwaar als te groot is €180,00. Vooraf bijboeken via ML tours is niet mogelijk dit moet u op de luchthaven regelen. Het is ook mogelijk dat de overbagage wordt geweigerd.

Wat moet ik doen als mijn bagage vertraagd, beschadigd of vermist is?

U vindt alle praktische informatie over verloren, vertraagde of beschadigde bagage op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij:

Over het algemeen kunt u bij beschadigde bagage het beste bij de verzekeringmaatschappij een vergoeding aanvragen. De luchtvaartmaatschappij is beperkt aansprakelijk voor beschadigde bagage. Heeft u geen reisverzekering afgesloten, dan kunt u mogelijke vergoeding bij de betreffende luchtvaartmaatschappij aanvragen.

Hoe annuleer ik mijn vlucht?

U kunt uw vlucht(en) annuleren op werkdagen en tijdens de kantooruren van:

  • maandag tot en met vrijdag van 09.30 uur tot 18.00 uur
  • zaterdag van 11.00 tot 17.00 uur

Een annulering buiten deze dagen/tijden wordt pas op de eerstvolgende werkdag behandeld.

Houdt u er rekening mee dat wij uw ticket niet vergoeden en geen restitutie geven. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u daar vaak een beroep op doen. Heeft u bij ML Tours een annuleringsdekking afgesloten, dan krijgt u afhankelijk van het moment van annulering een deel of het volledige bedrag van uw betaalde ticketprijs terug. Op onze website kunt u meer informatie terug vinden m.b.t. de annuleringsdekking.

 

Welke wijzigingen zijn er mogelijk en wat zijn de wijzigingskosten?

U kunt bij ons uw ticket alleen telefonisch wijzigen door contact op te nemen met ons Customer Care Team tijdens kantooruren via telefoonnummer (+31) 020 722 0 722.

Welke wijzigingen zijn mogelijk?
U kunt de volgende wijzigingen in uw boeking maken:

  • Vertrekluchthaven        
  • Aankomstluchthaven
  • Vertrekdatum
  • Geboortedatum
  • Geslacht

Mocht u een annuleringsdekking bij ML Tours hebben afgesloten, dan kunt u uw ticket, volgens de spelregels van de annuleringsdekking, op een andere naam laten zetten. In alle andere gevallen is een naamswijziging niet mogelijk.

Wat is de hoogte van de wijzigingskosten?

  • Tot 72 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) betaald u voor een wijziging € 50,- per persoon per traject. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief, dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
  • Binnen 72 tot 24 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) betaald u voor een wijziging € 120,- per persoon per traject. Daarnaast wordt het prijsverschil tussen het oude en het nieuwe tarief in rekening gebracht. Mocht het nieuwe tarief lager zijn dan het oude tarief dan wordt geen terugbetaling/vermindering toegepast.
  • Binnen 24 uur voor de geplande vertrektijd (check-in tijd) en op de vlucht dag zelf, wordt de volledig nieuwe ticketprijs per persoon per traject in rekening gebracht indien u om wil boeken van of naar een andere bestemming en datum.

Wilt u het geslacht of de geboortedatum wijzigen, dan betaald u € 50,- per persoon per traject.

 

Wat moet ik doen als ik geen gebruik van mijn vlucht heb gemaakt?

Mocht u geen gebruik van uw heenvlucht dan wel uw heenvlucht hebben gemist, dan vervalt automatisch uw terugvlucht. Wilt u alsnog gebruik maken van uw terugvlucht, dan verzoeken wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met ons customer care team. In voorkomende gevallen bieden wij u  de mogelijkheid om tegen bijbetaling van € 100,-  gebruik te kunnen maken van de terugvlucht.

 

Hoe kan ik een groepsboeking maken?

Het is mogelijk een groepsboeking te maken, vanaf minimaal 13 personen. U kunt meer informatie vinden op onze website.

Is er een medewerker van ML tours op de luchthaven aanwezig?

Bij het overgrote deel van onze chartervluchten is een medewerker van ML Tours bij de check in aanwezig en hij/zij kan u helpen met het beantwoorden van uw vragen.

 

Waar kan ik aanmelden dat ik mijn rolstoel mee neem of op krukken loop?

Ben je niet zo mobiel en heb je hulp nodig op de luchthaven, of bij het instappen van het vliegtuig? Dan kunt u een verzoek voor assistentie indienen:

 

Corona virus

Vanwege het coronavirus is het momenteel erg druk op de customer care telefoonlijn. Hieronder een overzicht van meest gestelde vragen waarvoor u niet kunt bellen.


1. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Voor alle geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s).

Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen. Onze ontwikkelaars maken een oplossing voor passagiers om hun boekingen zelf te wijzigen en hun vouchers / betaalde bedragen te gebruiken om de boeking te voltooien. Rond begin mei ontvang je meer informatie over de voorwaarden van de voucher en hoe je je nieuwe boeking kunt maken.

Indien er sprake is van de annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een mail of hebben wij u al een mail gestuurd, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.

Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld en hier kunnen ook geen wijzigingen in aangebracht worden.

 

2. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken. 
 

De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
Geldigheidsduur van uw voucher is tot 30 april 2021.
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2021.
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking.
- Als u uw voucher voor 30 april 2021 niet heeft gebruikt of voor een deel heeft gebruikt, kunt u ons per e-mail een aanvraag sturen voor het terugbetalen van het voucher bedrag of het restbedrag van de voucher.
 

Omboeken:
Het mogelijke prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket dient u wel te betalen.

 

Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een nieuwe boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, dient u telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team tijdens kantooruren.

Houd hiervoor uw oude boekingsnummer bij de hand.

 

 

3. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?
Ook al hebben we maar één van uw vluchten geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking. Dit is alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.

 

4. Waarom krijg ik geen teruggave?
Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen. 

 

Aan het begin werd gecommuniceerd dat ik een refund zou krijgen en daarna werd dit omgezet in een voucher. Hoe kan dit?
Wij hebben eerder gecommuniceerd dat het bedrag zou worden teruggestort. Wij hebben op dat moment niet kunnen voorzien dat de huidige pandemie een wereldwijde invloed zou hebben onder andere op de luchtvaartsector. In deze zeer uitzonderlijke situatie is daarom gekozen voor een uniforme oplossing voor alle klanten in de vorm van een voucher.
Met de voucher is de passagier er zeker van dat zijn betaling niet verloren gaat en behoudt hij het recht om opnieuw te boeken op een later tijdstip. Deze oplossing wordt inmiddels ook breed gedragen binnen de gehele luchtvaartsector. 
 

 

5. Heeft u een vlucht met vertrek t/m 31.07.2020, maar u wilt nog niet vliegen?
Heeft u een vlucht geboekt met vertrek t/m 31.07.2020, maar wilt u nog niet vliegen?
Dan kunt u omboeken zonder wijzigingskosten of uw vlucht annuleren en omzetten in een voucher.
De volgende voorwaarden zijn hierop van toepassing:

  • Vertrek tot en met 31.07.2020
  • Gratis omboeken zonder wijzigingskosten (u betaald wel het prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket indien van toepassing)
  • Uw boeking annuleren en omzetten in een voucher (deze voucher is een jaar geldig en er is geen terugbetaling mogelijk)
  • U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2021.
  • Uw voucher heeft een geldigheidsduur van 1 jaar en gaat in op het moment dat u akkoord gaat.
  • Uw voucher is niet restitueerbaar. Indien u, uw voucher gedurende de geldigheidsduur van 1 jaar niet of gedeeltelijk gebruikt heeft, vervalt het tegoed en krijgt u dit niet terugbetaald.
  • Geldig tot 7 dagen voor vertrek
  • Indien uw nieuwe ticket goedkoper is, dan krijgt u geen terugbetaling voor het resterende bedrag
  • Indien uw nieuwe ticket duurder is, dient u het verschil bij te betalen

 

6. Worden er nog meer repatriëringsvluchten ingezet?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.

 

7. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina. 
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!

 

8. Mijn heenvlucht is geannuleerd. Krijg ik dan ook een voucher voor mijn terugreisticket? 
Indien uw terugvlucht niet door ons is geannuleerd en niet aan u is bevestigd, kunt u per mail aan customercare@mltours.nl een verzoek indienen om uw terugvlucht te annuleren. Ter beoordeling van ML tours zal dan worden gekeken wat wij voor u kunnen doen.

Dit kan verzoek kan niet aan de telefoon worden behandeld.

 

9. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.

Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.

 

10. Tot wanneer kan er vanuit Marokko naar Europees grondgebied worden gevlogen?
Dit wordt in prinipe bepaalt door de Marokkaanse overheid en onze partner airlines. Zodra er nieuws is, wordt dit gepubliceerd op deze pagina.

 

11. Ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen, mag ik mee met de vlucht?
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen (controleer wel uw spamfilter), dan staat u ook niet op de vlucht. Mocht u niet op de vlucht staan en wel betaald hebben dan wordt het afgeschreven bedrag automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan een paar dagen in beslag nemen.

 

12. Er is geld van mijn rekening af, maar ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen.
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen, dan staat u niet op de vlucht. Het bedrag dat afgeschreven is, wordt automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan soms een paar dagen in beslag nemen.
U hoeft hier dan ook niet voor te bellen/mailen.

 

13. Ik heb een ticket geboekt op een repatriëringsvlucht, alleen een fout gemaakt. Wat moet ik doen?
Indien u een fout heeft gemaakt in uw boeking voor een repatriëringsvlucht, kunt u mailen naar customercare@mltours.nl
We willen u vragen het volgende in de mail te vermelden:

- Boekingsnummer
- Vertrek Bestemming
- Aankomst Bestemming
- Vluchtdatum
-Uitleg over de fout die u gemaakt heeft en wat de juiste gegevens moeten zijn en voor welke passagier dit betreft.