Corona – belangrijke informatie

 

Update 03-10-2022

De Marokkaanse overheid heeft bepaald dat vanaf 30 september alle inreis regels zijn vervallen.
Iedere passagier dient nog wel een gezondheidsverklaring in te vullen.
Voor inwoners van Marokko die naar Nederland of België reizen, zijn de regels niet veranderd. Zij hebben nog steeds een geldige vaccinatiepas nodig om Marokko te verlaten.

Zie voor de up-to-date informatie: onda.ma

 

Update 19-05-2022

In aanvulling op de update 18-05; een geldige vaccinatie is een dubbele vaccinatie of enkele dosis Janssen niet ouder dan 4 maanden. Indien ouder dan geldt een booster als geldige vaccinatie. Indien u een een verlopen vaccinatie heeft, bent u niet gevaccineerd en dient u een negatieve PCR test te laten zien. De PCR test mag niet ouder zijn dan 72 uur.. 

Zie voor de up-to-date informatie: onda.ma

 

Algemeen (aangepast 03-10):

Marokko laat weer alle passagiers toe. Een PCR test of vaccinatiebewijs is niet meer nodig.
Wel dient nog een gezondheidsverklaring ingevuld te worden.
Voor inwoners van Marokko die reizen naar Nederland of België gelden nog steeds de uitreis voorwaarden gesteld door de Marokkaanse autoriteiten per 07/02/22 te lezen op de website van onda.
 
Aan deze, aan veranderingen onderhevige, informatie kunnen geen rechten worden ontleend en vindt u actueel terug op volgende links:
 
nederlandwereldwijd       voor passagiers van en naar Nederland
diplomatie.belgium         voor passagiers van en naar België
onda.ma                        voor passagiers van en naar Marokko
 
 
 
 
Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen over het onderwerp. Per e-mail zijn wij makkelijker te bereiken, mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn.
Laatste update 26 oktober 2021
 
 
1. Wat zijn de Corona maatregelen voor Marokko?
De maatregelen worden bepaald door de Marokkaanse overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor de kennis van deze maatregelen en het naleven ervan. De maatregelen zijn aan wijzigingen onderhevig. Hou u goed op de hoogte aan welke voorwaarden en toegangseisen u moet voldoen om naar Marokko te reizen. Deze informatie vind u o.a. op de volgende websites. Als u niet de juiste documenten bij u heeft of voldoet aan de maatregelen, wordt toegang tot de vlucht ontzegd.
diplomatie.belgium voor vertrekken vanaf Brussel en
 
 
2. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Indien er sprake is van annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een e-mail, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.
Voor alle, door ML Tours, geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van volgende opties: 
* Een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s);
* Omboeken naar een andere datum/bestemming zonder omboekingskosten. U betaalt enkel het eventuele prijsverschil;
* Terugbetaling van de geannuleerde ticket(s).
 
Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld. U kunt reageren op de annulerings e-mail die u ontvangen heeft.
 
 
3. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken. 
 
De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
- De voucher is onbeperkt geldig;
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd;
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is, dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking;
 
Omboeken:
Tickets kunt u op dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten omboeken naar een latere datum. Omboeken is mogelijk tot eind 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd.
Wel moet u het eventuele prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket bijbetalen.
 
Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, kunt u makkelijk via https://www.mltours.nl/nl/Account/AccountPage zelf uw oude vluchten wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum. Om in te loggen heeft u uw boekingsnummer en een achternaam van een passagier nodig
 
U dient telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team indien u een nieuwe boeking wilt maken met andere passagiers of u 2 vouchers wilt gebruiken voor de boeking.
Houd hiervoor uw oude boekingsnummer(s) bij de hand.
 
 
4. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking. (alleen geldig voor niet genoten/gebruikte vluchten).
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher voor de geannuleerde vlucht. U kunt per mail aan customercare@mltours.nl een verzoek indienen om uw terugvlucht te annuleren/omboeken. Ter beoordeling van ML tours zal dan worden gekeken wat wij voor u kunnen doen. Alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.
 
Dit kan verzoek kan niet aan de telefoon worden behandeld.
 
 
5. Wat gebeurd er als er een nieuwe Travelban komt?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines wat betreft beslissingen die genomen worden. Zij bepalen of er gevlogen kan/mag worden en wat de mogelijkheden voor eventuele repatriëringsvluchten zijn. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden. 
 
 
6. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina. 
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!
 
 
7. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.
Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.
 
 
Wilt u onze oude informatie teruglezen (gepubliceerd t/m 25 oktober 2021), dan kunt u deze per e-mail opvragen bij customercare@mltours.nl