Corona – belangrijke informatie

 

Update 22-11-2021

Vluchten met Transavia:
De Marokkaanse overheid heeft tot nader orde besloten dat er geen vluchten tussen Nederland en Marokko mogen worden uitgevoerd. Transavia heeft ons geïnformeerd dat de vluchten tot en met 7 januari 2022 zijn geannuleerd. De betreffende passagiers krijgen van ons een e-mail ter bevestiging. 
ML Tours en Transavia verwachten dat er vanaf 8 januari 2022 weer gevlogen mag worden naar en van Marokko. 
De eerste vlucht van Rotterdam naar Al Hoceima en Nador is gepland op 11 januari. Als er nieuwe informatie is, houden wij u met deze pagina op de hoogte.  

 

Update 18-11-2021

Vluchten met Brussels Airlines:
Het is momenteel enkel toegestaan om Marokko te betreden, van uit België, met een vaccinatie bewijs! Dat betekent dat enkel testen niet meer genoeg is. Voor meer informatie zie Diplomatie Belgium of ONDA.
Passagiers vanuit Nederland die vanaf Brussel vertrekken hebben óók een PCR test nodig die niet ouder is dan 48 uur.
Bij aankomst wordt er steekproefsgewijs sneltesten en warmte testen uitgevoerd. Indien u positief test moet u 10 dagen in quarantaine, dit geldt voor Marokkanen en buitenlanders die in Marokko wonen. Alle andere passagiers worden direct teruggestuurd.
 
 
Update 20-10-2021

Wij hebben uit de pers vernomen dat de Marokkaanse overheid geen vluchten meer toestaat tussen Nederland en Marokko vanaf vanavond (20-10-2021) 23.59 uur. Op dit moment proberen wij meer informatie van Transavia en de autoriteiten hierover te krijgen. 

 
 
Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen over het onderwerp. Per e-mail zijn wij makkelijker te bereiken, mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn.
Laatste update 26 oktober 2021
 
 
1. Wat zijn de Corona maatregelen voor Marokko?
De maatregelen worden bepaald door de Marokkaanse overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor de kennis van deze maatregelen en het naleven ervan. De maatregelen zijn aan wijzigingen onderhevig. Hou u goed op de hoogte aan welke voorwaarden en toegangseisen u moet voldoen om naar Marokko te reizen. Deze informatie vind u o.a. op de volgende websites. Als u niet de juiste documenten bij u heeft of voldoet aan de maatregelen, wordt toegang tot de vlucht ontzegd.
https://diplomatie.belgium.be/nl voor vertrekken vanaf Brussel en
 
 
2. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Indien er sprake is van annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een e-mail, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.
Voor alle, door ML Tours, geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van volgende opties: 
* Een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s);
* Omboeken naar een andere datum/bestemming zonder omboekingskosten. U betaalt enkel het eventuele prijsverschil;
* Terugbetaling van de geannuleerde ticket(s).
 
Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld. U kunt reageren op de annulerings e-mail die u ontvangen heeft.
 
 
3. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken. 
 
De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
- De voucher is onbeperkt geldig;
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd;
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is, dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking;
 
Omboeken:
Tickets kunt u op dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten omboeken naar een latere datum. Omboeken is mogelijk tot eind 31 oktober 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd.
Wel moet u het eventuele prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket bijbetalen.
 
Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, kunt u makkelijk via https://www.mltours.nl/nl/Account/AccountPage zelf uw oude vluchten wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum. Om in te loggen heeft u uw boekingsnummer en een achternaam van een passagier nodig
 
U dient telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team indien u een nieuwe boeking wilt maken met andere passagiers of u 2 vouchers wilt gebruiken voor de boeking.
Houd hiervoor uw oude boekingsnummer(s) bij de hand.
 
 
4. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking. (alleen geldig voor niet genoten/gebruikte vluchten).
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher voor de geannuleerde vlucht. U kunt per mail aan customercare@mltours.nl een verzoek indienen om uw terugvlucht te annuleren/omboeken. Ter beoordeling van ML tours zal dan worden gekeken wat wij voor u kunnen doen. Alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.
 
Dit kan verzoek kan niet aan de telefoon worden behandeld.
 
 
5. Wat gebeurd er als er een nieuwe Travelban komt?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines wat betreft beslissingen die genomen worden. Zij bepalen of er gevlogen kan/mag worden en wat de mogelijkheden voor eventuele repatriëringsvluchten zijn. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden. 
 
 
6. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina. 
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!
 
 
7. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.
Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.
 
 
Wilt u onze oude informatie teruglezen (gepubliceerd t/m 25 oktober 2021), dan kunt u deze per e-mail opvragen bij customercare@mltours.nl