Vluchten van/naar Marokko

 
Update (20-08-2020)

We mogen weer van/naar Marokko vliegen!
De Marokkaanse autoriteiten hebben aangekondigd het Marokkaanse luchtruim weer open te stellen voor NL .
De eerstvolgende vluchten zullen zijn vanaf:
 
  • RTM-NDR-RTM                04.09.2020
  • RTM-TNG-RTM                04.09.2020
  • RTM-AHU-RTM                28.09.2020
 
 
Uiteraard staat hierbij verantwoord reizen voorop. Lees hier en op de website van de desbetreffende airline meer informatie over de maatregelen die genomen zijn om u veilig op reis te laten gaan.
U bent zelf verantwoordelijk om de situatie te checken en zorg te dragen voor het in acht nemen van de juiste regels.
 
 
 

Toegangs beperking Marokko


Marokko laat vanaf zondagmorgen 15 maart 2020, 09.00 uur geen vliegtuigen vanuit
Nederland en België toe uit vrees voor het nieuwe coronavirus. Ook vluchten vanuit
Marokko naar Nederland en België worden tijdelijk opgeschort.
Deze maatregelen gelden ook voor landen als Duitsland, Italië, Spanje. Portugal en
Frankrijk. Wanneer het vliegverkeer wordt hervat, is niet bekend gemaakt.
 
Dit betekent dat wij voor de periode 16 maart 2020 tot en met 31 augustus 2020 al onze vluchten met Transavia en tot en met 31 januari 2021 met Brussels airlines hebben geannuleerd. Dit gaat om de vluchten:
 
Transavia Rotterdam – AL Hoceima en Al Hoceima – Rotterdam op maandag en donderdag
Transavia Rotterdam – Nador en Nador – Rotterdam op dinsdag en vrijdag
Transavia Rotterdam – Tanger en Tanger – Rotterdam op dinsdag en vrijdag
Brussels airlines Brussel – Al Hoceima en Al Hoceima - Brussel  op zaterdag
Brussels airlines Brussel - Nador en Nador - Brussel op maandag
Brussels airlines Brussel - Tanger en Tanger - Brussel op vrijdag
 
De betreffende passagiers zullen de komende dagen per mail worden geïnformeerd over de annulering van hun vlucht(en).

 

Veel gestelde vragen


Vanwege het coronavirus is het momenteel erg druk op de customer care telefoonlijn. Hieronder een overzicht van meest gestelde vragen waarvoor u niet kunt bellen.


1. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Voor alle geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s).

Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen. Onze ontwikkelaars maken een oplossing voor passagiers om hun boekingen zelf te wijzigen en hun vouchers / betaalde bedragen te gebruiken om de boeking te voltooien. Rond begin mei ontvang je meer informatie over de voorwaarden van de voucher en hoe je je nieuwe boeking kunt maken.

Indien er sprake is van de annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een mail of hebben wij u al een mail gestuurd, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.

Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld en hier kunnen ook geen wijzigingen in aangebracht worden.

 

Geannuleerde vluchten vanaf 4 juni: tegoedbon of teruggave
Voor alle geannuleerde vluchten vanaf 4 juni passen we ons beleid aan. De passagiers op deze vluchten kunnen kiezen tussen het verkrijgen van een voucher of een terugbetaling van het ticket. Omdat het gewijzigde beleid het niet mogelijk is direct een teruggave aan te vragen. Wij werken achter de schermen hieraan om dit op korte termijn mogelijk te maken. Wij informeren de passagiers op korte termijn hoe ze dit kunnen doen.
 
 
 

2. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken. 
 

De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
Geldigheidsduur van uw voucher is tot 30 april 2021.
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2021.
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking.
- Als u uw voucher voor 30 april 2021 niet heeft gebruikt of voor een deel heeft gebruikt, kunt u ons per e-mail een aanvraag sturen voor het terugbetalen van het voucher bedrag of het restbedrag van de voucher.
 

Omboeken:
Tickets met vertrekdata t/m 1 juli kunnen op dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten omgeboeken naar een latere datum. Omboeken is mogelijk tot eind oktober 2020. Wel moet u het eventuele prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket betalen.

 

 

Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een nieuwe boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, dient u telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team tijdens kantooruren.

Houd hiervoor uw oude boekingsnummer bij de hand.

 

 

3. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?

Vluchten met vertrek t/m 03.06.2020
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking.
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher voor de geannuleerde vlucht.
Dit is alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.

Vluchten met vertrek vanaf 04.06.2020
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher/terugbetaling voor het bedrag van de gehele boeking.
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher/terugbetaling voor de geannuleerde vlucht.
Dit is alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.



 

4. Waarom krijg ik geen teruggave?
Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen. 

 

Aan het begin werd gecommuniceerd dat ik een refund zou krijgen en daarna werd dit omgezet in een voucher. Hoe kan dit?
Wij hebben eerder gecommuniceerd dat het bedrag zou worden teruggestort. Wij hebben op dat moment niet kunnen voorzien dat de huidige pandemie een wereldwijde invloed zou hebben onder andere op de luchtvaartsector. In deze zeer uitzonderlijke situatie is daarom gekozen voor een uniforme oplossing voor alle klanten in de vorm van een voucher.
Met de voucher is de passagier er zeker van dat zijn betaling niet verloren gaat en behoudt hij het recht om opnieuw te boeken op een later tijdstip. Deze oplossing wordt inmiddels ook breed gedragen binnen de gehele luchtvaartsector. 

 

5. Heeft u een vlucht met vertrek t/m 31.07.2020, maar u wilt nog niet vliegen?
Heeft u een vlucht geboekt met vertrek t/m 31.07.2020, maar wilt u nog niet vliegen?
Dan kunt u omboeken zonder wijzigingskosten of uw vlucht annuleren en omzetten in een voucher.
De volgende voorwaarden zijn hierop van toepassing:

  • Vertrek tot en met 31.07.2020
  • Gratis omboeken zonder wijzigingskosten (u betaald wel het prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket indien van toepassing)
  • Uw boeking annuleren en omzetten in een voucher (deze voucher is een jaar geldig en er is geen terugbetaling mogelijk)
  • U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2021.
  • Uw voucher heeft een geldigheidsduur van 1 jaar en gaat in op het moment dat u akkoord gaat.
  • Uw voucher is niet restitueerbaar. Indien u, uw voucher gedurende de geldigheidsduur van 1 jaar niet of gedeeltelijk gebruikt heeft, vervalt het tegoed en krijgt u dit niet terugbetaald.
  • Geldig tot 7 dagen voor vertrek
  • Indien uw nieuwe ticket goedkoper is, dan krijgt u geen terugbetaling voor het resterende bedrag
  • Indien uw nieuwe ticket duurder is, dient u het verschil bij te betalen

     

6. Worden er nog meer repatriëringsvluchten ingezet?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.

 

7. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina. 
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!
 

8. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.

Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.


9. Tot wanneer kan er vanuit Marokko naar Europees grondgebied worden gevlogen?

Dit wordt in prinipe bepaalt door de Marokkaanse overheid en onze partner airlines. Zodra er nieuws is, wordt dit gepubliceerd op deze pagina.

 

10. Ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen, mag ik mee met de vlucht?
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen (controleer wel uw spamfilter), dan staat u ook niet op de vlucht. Mocht u niet op de vlucht staan en wel betaald hebben dan wordt het afgeschreven bedrag automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan een paar dagen in beslag nemen.

 

11. Er is geld van mijn rekening af, maar ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen.
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen, dan staat u niet op de vlucht. Het bedrag dat afgeschreven is, wordt automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan soms een paar dagen in beslag nemen.
U hoeft hier dan ook niet voor te bellen/mailen.

 

12. Ik heb een ticket geboekt op een repatriëringsvlucht, alleen een fout gemaakt. Wat moet ik doen?
Indien u een fout heeft gemaakt in uw boeking voor een repatriëringsvlucht, kunt u mailen naar customercare@mltours.nl
We willen u vragen het volgende in de mail te vermelden:

- Boekingsnummer
- Vertrek Bestemming
- Aankomst Bestemming
- Vluchtdatum
-Uitleg over de fout die u gemaakt heeft en wat de juiste gegevens moeten zijn en voor welke passagier dit betreft.

 

Repatriëringsvluchten


Update (24-03-2020 13:00)
Bijzondere Bijstand Buitenland
Wereldwijd worden maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Nederlandse reizigers zijn daardoor in de problemen gekomen.
 
Het nieuwe gezamenlijke platform https://www.bijzonderebijstandbuitenland.nl/ is een unieke gezamenlijke aanpak van de reisbranche, verzekeraars, luchtvaartmaatschappijen en de Rijksoverheid om gestrande Nederlandse reizigers te helpen. Zoekt u hulp? Registreert u zich dan hier.
 
Heeft u hulp nodig bij het invullen van het online registratieformulier? Dan kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week bellen naar +31 247 247 247. Houd er echter rekening mee dat het momenteel door de omstandigheden druk is, waardoor we u misschien niet direct kunnen helpen.
 
Heeft u nog vragen? Lees de veelgestelde vragen over hulp bij terugkeer naar Nederland.
 
 
Update (20-03-2020 15:00)
De Marokkaanse overheid heeft met onmiddellijke ingang tot onze grote spijt de vergunning voor het kunnen uitvoeren van vluchten door Transavia en Brussels airlines ingetrokken. 
 
Daarom hebben Transavia en Brussel airlines de volgende vluchten voor vandaag moeten annuleren:
SN 1142 Al Hoceima - Brussel vertrek 16.10 uur
HV 2571 Nador - Rotterdam vertrek 18.50 uur
HV 2598 Nador - Rotterdam vertrek 19.25 uur
 
U zal worden geinformeerd via de mail over uw voucher voor deze vluchten.
 

 
Update (19-03-2020 17:30)
- De sluiting van het Marokkaanse luchtruim is uitgesteld t/m zondag 22 maart.
- Twee Extra vluchten vanuit Nador naar Rotterdam op vrijdag 20 maart.
- Al Hoceima naar Brussel op vrijdag 20 maart.
 

 
Update (18-03-2020 19:40)
Alweer goed nieuws!
We hebben weer een repatriëringsvlucht gelanceerd (onmiddellijke ingang) vanuit Al Hoceima naar Rotterdam op donderdag 19 maart. De vlucht kan direct via onze bookingsengine geboekt worden.
 
Wij doen ons best om extra repatriëringsvluchten in te zetten vanuit Marokko. Tot nu toe hebben wij verschillende vluchten kunnen aanbieden die bijna onmiddellijk, nadat ze in de verkoop werden gezet, uitverkocht waren. Deze vluchten hebben vanuit Europees grondgebied, vanwege de spelregels die de Marokkaanse overheid stelt, geen vervoersrechten alleen vanuit Marokko zelf. Dit betekent dat de vluchtprijs vanuit Marokko hoger uitvalt, omdat ook de kosten van de lege heenvlucht hierin zijn verwerkt. Daarnaast hanteren de luchtvaartmaatschappijen voor deze bijzondere vluchten ook hogere inkoopprijzen dan tijdens normale omstandigheden waardoor wij genoodzaakt zijn onze prijzen hierop aan te passen. 
 

 
Update (17-03-2020 17:15)
We hebben weer goed nieuws!
 
We hebben weer een repatriëringsvlucht gelanceerd (onmiddellijke ingang) vanuit Nador naar Rotterdam op donderdag 19 maart. De vlucht kan direct via onze bookingsengine geboekt worden.
 
ps. als de vlucht niet meer geboekt kan worden dan is deze al uitverkocht. Dit gaat zeer snel.

 
 
Update (17-03-2020)
We hebben weer een repatrieringsvlucht gelanceerd (onmiddelijke ingang) vanuit Nador naar Rotterdam op woensdag 18 maart. De vlucht kan direct via onze bookingsengine geboekt worden.
 
We hebben met onmiddelijke ingang een repatriëringsvlucht gelanceerd op donderdag 19 maart vanuit Al Hoceima naar Brussel met vertrek om 09:40 - 13:20 lokale tijd.
De vlucht is te boeken via de boekingsmodule op de website. Het is ook mogelijk om uw geannuleerde vlucht naar deze repatriëringsvlucht te wijzigen met betaling van de verschillen in ticketprijs.
 
Voor actuele informatie houd deze pagina in de gaten.