Corona – belangrijke informatie

 

Update 15-06-2021

Transavia en Brussel Airlines mogen per 15 juni weer vliegen naar Marokko. Op de volgende websites vindt u de  informatie over de maatregelen waar u aan dient te voldoen:

https://diplomatie.belgium.be/nl voor vertrekken vanaf Brussel en
 
 
Update 09-06-2021
De Travel ban tussen Marokko en Nederland is verlengd t/m 14 juni 2021.  Alle vluchten in deze periode zijn geannuleerd. U heeft hierover van ons per e-mail informatie ontvangen.
 
 
Update 07-05-2021
De Travel ban tussen Marokko en Nederland is verlengd t/m 10 juni 2021.  Alle vluchten in deze periode zijn geannuleerd. U heeft hierover van ons per e-mail informatie ontvangen.
 
 
Vanwege het corona is het erg druk op de customer care telefoonlijn. Hieronder een overzicht van de meest gestelde vragen over het onderwerp. Per e-mail zijn wij makkelijker te bereiken, mocht uw vraag nog niet beantwoord zijn.
Laatste update 31 mei 2021
 
 
1. Wat zijn de Corona maatregelen voor Marokko?
De maatregelen worden bepaald door de Marokkaanse overheid. U bent zelf verantwoordelijk voor de kennis van deze maatregelen en het naleven ervan. De maatregelen zijn aan wijzigingen onderhevig. Hou u goed op de hoogte aan welke voorwaarden en toegangseisen u moet voldoen om naar Marokko te reizen. Deze informatie vind u o.a. op de volgende websites. Als u niet de juiste documenten bij u heeft of voldoet aan de maatregelen, wordt toegang tot de vlucht ontzegd.
https://diplomatie.belgium.be/nl voor vertrekken vanaf Brussel en
 
 
2. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Voor alle geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s).
Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen. 
Indien er sprake is van annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een mail of hebben wij u al een mail gestuurd, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.
 
Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld en hier kunnen ook geen wijzigingen in aangebracht worden.
 
 
3. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken. 
 
De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
- De voucher is onbeperkt geldig
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 maart 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd.
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is, dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking.
- Als u de voucher niet heeft gebruikt na 1 jaar kunt u een verzoek sturen per email voor het terugbetalen van uw (resterende) voucher bedrag.
 
Omboeken:
Tickets met vertrekdata t/m 14 juni 2021 kunt u op dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten omboeken naar een latere datum. Omboeken is mogelijk tot eind 31 maart 2022 en daarna als nieuwe vluchten zijn gepubliceerd.
Wel moet u het eventuele prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket bijbetalen.
 
Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, kunt u makkelijk via https://www.mltours.nl/nl/Account/AccountPage zelf uw oude vluchten wijzigen naar een nieuwe vertrekdatum. Om in te loggen heeft u uw boekingsnummer en een achternaam nodig
 
U dient telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team indien u een nieuwe boeking wilt maken met andere passagiers of u 2 vouchers wilt gebruiken voor de boeking.
Houd hiervoor uw oude boekingsnummer(s) bij de hand.
 
 
4. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking. (alleen geldig voor niet genoten vluchten).
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher voor de geannuleerde vlucht. U kunt per mail aan customercare@mltours.nl een verzoek indienen om uw terugvlucht te annuleren/omboeken. Ter beoordeling van ML tours zal dan worden gekeken wat wij voor u kunnen doen. Alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.
 
Dit kan verzoek kan niet aan de telefoon worden behandeld.
 
 
5. Waarom krijg ik geen teruggave?
Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen. 
 
Aan het begin werd gecommuniceerd dat men een terugbetaling zou krijgen en daarna werd dit omgezet in een voucher. Hoe kan dit?
Wij hebben eerder gecommuniceerd dat het bedrag zou worden teruggestort. Wij hebben op dat moment niet kunnen voorzien dat de huidige pandemie een wereldwijde invloed zou hebben onder andere op de luchtvaartsector. In deze zeer uitzonderlijke situatie is daarom gekozen voor een uniforme oplossing voor alle klanten in de vorm van een voucher.
Met de voucher is de passagier er zeker van dat zijn betaling niet verloren gaat en behoudt hij het recht om opnieuw te boeken op een later tijdstip. Deze oplossing wordt inmiddels ook breed gedragen binnen de gehele luchtvaartsector. 
 
 
6. Wat gebeurd er als er een nieuwe Travelban komt?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines wat betreft beslissingen die genomen worden. Zij bepalen of er gevlogen kan/mag worden en wat de mogelijkheden voor eventuele repatriëringsvluchten zijn. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden. 
 
 
7. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina. 
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!
 
 
8. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.
 
Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.
 
 
9. Tot wanneer kan er vanuit Marokko naar Europees grondgebied worden gevlogen?
Dit wordt in principe bepaalt door de Marokkaanse overheid en onze partner airlines. Zodra er nieuws is, wordt dit gepubliceerd op deze pagina.
 
 
10. Ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen, mag ik mee met de vlucht?
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen (controleer wel uw spamfilter), dan staat u ook niet op de vlucht. Mocht u niet op de vlucht staan en wel betaald hebben dan wordt het afgeschreven bedrag automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan een paar dagen in beslag nemen.
 
 
11. Er is geld van mijn rekening af, maar ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen.
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen, dan staat u niet op de vlucht. Het bedrag dat afgeschreven is, wordt automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan soms een paar dagen in beslag nemen.
U hoeft hier dan ook niet voor te bellen/mailen.
 
 
12. Ik heb een ticket geboekt op een repatriëringsvlucht, alleen een fout gemaakt. Wat moet ik doen?
Indien u een fout heeft gemaakt in uw boeking voor een repatriëringsvlucht, kunt u mailen naar customercare@mltours.nl
We willen u vragen het volgende in de mail te vermelden:
- Boekingsnummer
- Vertrek Bestemming
- Aankomst Bestemming
- Vluchtdatum
-Uitleg over de fout die u gemaakt heeft en wat de juiste gegevens moeten zijn en voor welke passagier dit betreft.
 
 
Wilt u onze oude informatie teruglezen (gepubliceerd t/m 30 mei 2021), dan kunt u deze per e-mail opvragen bij customercare@mltours.nl