Vluchten van/naar Marokko
- RTM-NDR-RTM 04.09.2020
- RTM-TNG-RTM 04.09.2020
- RTM-AHU-RTM 28.09.2020
Toegangs beperking Marokko
Marokko laat vanaf zondagmorgen 15 maart 2020, 09.00 uur geen vliegtuigen vanuit
Veel gestelde vragen
Vanwege het coronavirus is het momenteel erg druk op de customer care telefoonlijn. Hieronder een overzicht van meest gestelde vragen waarvoor u niet kunt bellen.
1. Krijg ik mijn geld terug als mijn vlucht wordt geannuleerd?
Voor alle geannuleerde vluchten krijgt u uw geld terug door middel van een voucher met het tegoed van het bedrag van uw geannuleerde ticket(s).
Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen. Onze ontwikkelaars maken een oplossing voor passagiers om hun boekingen zelf te wijzigen en hun vouchers / betaalde bedragen te gebruiken om de boeking te voltooien. Rond begin mei ontvang je meer informatie over de voorwaarden van de voucher en hoe je je nieuwe boeking kunt maken.
Indien er sprake is van de annulering van uw ticket(s) dan sturen wij u een mail of hebben wij u al een mail gestuurd, waarin uw geannuleerde ticket(s) staat bevestigd en op welke wijze/wanneer wij u, uw ticket(s) compenseren.
Dit kan echter niet aan de telefoon worden behandeld en hier kunnen ook geen wijzigingen in aangebracht worden.
2. Wat zijn de voorwaarden van de voucher?
U krijgt van ons een e-mail als uw vlucht is geannuleerd. De waarde van uw geannuleerde vlucht wordt omgezet in een voucher. Met deze tegoedbon kunt u op een later moment een nieuwe vlucht bij ons boeken.
De voorwaarden van uw voucher zijn als volgt:
- Geldigheidsduur van uw voucher is tot 30 april 2021.
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2021.
- Mocht u uw voucher niet in één keer opmaken en er nog bedrag over is dan kunt u dit resterende bedrag binnen de geldigheidstermijn van uw voucher gebruiken voor uw volgende boeking.
- Als u uw voucher voor 30 april 2021 niet heeft gebruikt of voor een deel heeft gebruikt, kunt u ons per e-mail een aanvraag sturen voor het terugbetalen van het voucher bedrag of het restbedrag van de voucher.
Omboeken:
Tickets met vertrekdata t/m 1 juli kunnen op dezelfde bestemming zonder wijzigingskosten omgeboeken naar een latere datum. Omboeken is mogelijk tot eind oktober 2020. Wel moet u het eventuele prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket betalen.
Hoe kan ik mijn voucher inwisselen?
Uw oude boekingsnummer is uw vouchercode.
Indien u een nieuwe boeking wilt maken en hiervoor uw voucher wilt gebruiken, dient u telefonisch contact op te nemen met ons Customer Care Team tijdens kantooruren.
Houd hiervoor uw oude boekingsnummer bij de hand.
3. Ik heb een retour vlucht geboekt, en één van de vluchten is geannuleerd. Krijg ik wel alles terug?
Vluchten met vertrek t/m 03.06.2020
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher voor het bedrag van de gehele boeking.
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher voor de geannuleerde vlucht.
Dit is alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.
Vluchten met vertrek vanaf 04.06.2020
Ook al hebben we maar één van uw vluchten binnen hetzelfde boekingsnummer geannuleerd, u krijgt toch een voucher/terugbetaling voor het bedrag van de gehele boeking.
Indien u apart een heen- & terugvlucht heeft geboekt (2 verschillende boekingsnummers), dan krijgt u alleen een voucher/terugbetaling voor de geannuleerde vlucht.
Dit is alleen van toepassing op ongebruikte vluchten.
4. Waarom krijg ik geen teruggave?
Dit is een zeer uitzonderlijke en ongekende situatie die onze gehele samenleving raakt. We geven u een voucher, zodat u later alsnog met ons kunt reizen.
5. Heeft u een vlucht met vertrek t/m 31.07.2020, maar u wilt nog niet vliegen?
Heeft u een vlucht geboekt met vertrek t/m 31.07.2020, maar wilt u nog niet vliegen?
Dan kunt u omboeken zonder wijzigingskosten of uw vlucht annuleren en omzetten in een voucher.
De volgende voorwaarden zijn hierop van toepassing:
- Vertrek tot en met 31.07.2020
- Gratis omboeken zonder wijzigingskosten (u betaald wel het prijsverschil tussen uw oude en nieuwe ticket indien van toepassing)
- Uw boeking annuleren en omzetten in een voucher (deze voucher is een jaar geldig en er is geen terugbetaling mogelijk)
- U kunt uw voucher gebruiken voor onze vluchten tot en met 31 oktober 2021.
- Uw voucher heeft een geldigheidsduur van 1 jaar en gaat in op het moment dat u akkoord gaat.
- Uw voucher is niet restitueerbaar. Indien u, uw voucher gedurende de geldigheidsduur van 1 jaar niet of gedeeltelijk gebruikt heeft, vervalt het tegoed en krijgt u dit niet terugbetaald.
- Geldig tot 7 dagen voor vertrek
- Indien uw nieuwe ticket goedkoper is, dan krijgt u geen terugbetaling voor het resterende bedrag
-
Indien uw nieuwe ticket duurder is, dient u het verschil bij te betalen
6. Worden er nog meer repatriëringsvluchten ingezet?
Wij zijn afhankelijk van de Marokkaanse overheid en onze partner airlines. Zodra wij meer informatie tot onze beschikking hebben, zal dit direct worden gepubliceerd op deze pagina. Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.
7. Hoe kan ik een repatriëringsvlucht boeken?
Zodra wij meer informatie hebben betreffende een extra repatriëringsvlucht, wordt dit gepubliceerd op deze pagina.
Deze vluchten zijn alleen via onze website te boeken. U kunt hier niet voor bellen!
8. Worden toekomstige vluchten geannuleerd?
Zodra definitief bekend is dat een vlucht geannuleerd wordt, zullen desbetreffende passagiers middels een email op de hoogte gebracht worden. Tevens zullen wij dit publiceren op deze pagina.
Wij raden u dan ook aan deze pagina in de gaten te houden.
9. Tot wanneer kan er vanuit Marokko naar Europees grondgebied worden gevlogen?
Dit wordt in prinipe bepaalt door de Marokkaanse overheid en onze partner airlines. Zodra er nieuws is, wordt dit gepubliceerd op deze pagina.
10. Ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen, mag ik mee met de vlucht?
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen (controleer wel uw spamfilter), dan staat u ook niet op de vlucht. Mocht u niet op de vlucht staan en wel betaald hebben dan wordt het afgeschreven bedrag automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan een paar dagen in beslag nemen.
11. Er is geld van mijn rekening af, maar ik heb geen E-ticket of ticketbevestiging ontvangen.
Indien u geen reisdocumenten van ons heeft ontvangen, dan staat u niet op de vlucht. Het bedrag dat afgeschreven is, wordt automatisch teruggestort naar uw bankrekening. Dit kan soms een paar dagen in beslag nemen.
U hoeft hier dan ook niet voor te bellen/mailen.
12. Ik heb een ticket geboekt op een repatriëringsvlucht, alleen een fout gemaakt. Wat moet ik doen?
Indien u een fout heeft gemaakt in uw boeking voor een repatriëringsvlucht, kunt u mailen naar customercare@mltours.nl
We willen u vragen het volgende in de mail te vermelden:
- Boekingsnummer
- Vertrek Bestemming
- Aankomst Bestemming
- Vluchtdatum
-Uitleg over de fout die u gemaakt heeft en wat de juiste gegevens moeten zijn en voor welke passagier dit betreft.
Repatriëringsvluchten
Update (24-03-2020 13:00)